Kadidla je do kostela skoro škoda… je to všelék! A je to prosté

Tedy jak pro koho. Pro nás tady, to bude asi trochu oříšek, ale i tak by to myslím za snahu stálo. Podle posledních výzkumů, a nechci se rouhat, je této vzácné a nesmírně léčivé pryskyřice, když je „zbůhdarma“ pálena v kostelích až škoda.

 

Jistě by nám dali zapravdu tam kde strom Boswellia sacra volně roste, a kde jeho pryskyřicí léčí snad úplně všechno.

 

Možná by se místní tvářili rozpačitě, kdybychom jim pověděli, že to, co oni v potu tváře sbírají, my „jen“ pálíme a čicháme při mši.

 

25931YWR.jpg

 

Možná to bude ve finále kadidlem, že člověka mše uklidní…

 

Vedle jiného má totiž čichání kadidla vliv na psychiku a dokonce i na hysterii.

 

Jako o všeléku víme o pryskyřici Boswellie již více, než 5000 let.

 

25933YTU.jpg

 

Ale jak už to bývá, vědecky jsme ji objevili nedávno.

 

Pokud by se vám povedlo získat tyto zázračné hrudky, co připomínají (mnozí si vzpomenou) cukrkandle, nebudete potřebovat, ani zubní pastu, ani Listerin, a ani léky na: artritidu, otevřené rány, ekzémy, horní cesty dýchací, nervy, Crohnovu chorobu, cysty, deprese, cholesterol, tlak, cévy, astma a alergie …

 

…podle posledních výzkumů výrazně pomáhá i při maligním melanomu, karcinomu močového měchýře a u většiny mozkových nádorů.

 

To celé bez jediného vedlejšího účinku.

 

Vždyť říkám, zázrak.

 

Můžete pryskyřici kadidlovníku, žvýkat, čichat, můžete se s ní mazat.

 

Všechno z ní už po celá staletí umíme vyrobit. Umíme ji zpracovat do podoby tinktury, mazání, aromaoleje i pro vnitřní užití.

 

Umíme to i to tady u nás, když ji dovezeme.

 

Ale bylo by nejlépe, pokud si dar stromu Boswellia sacra nasbíráme, usušíme a zpracujeme sami, protože stejně, jako tady u nás umíme leccos vyrobit, umíme s tím také podvádět.

 

25934MDc.jpg

 

Tam u nich, konkrétně na Arabském poloostrově, v Somálsku, Jemenu, Ománu by si to nikdo moc nedovolil, protože tam každý ví, jak produkt vypadá, jak má chutnat, vonět a tak dále a podvrh by tam okamžitě poznali.

 

Ale tady?

 

Kdo z nás ví, jak chutná kadidlo?

 

25932OTQ.jpg

 

Maximálně víme, jak voní, když se pálí, ale ani to nevíme přesně, protože ta kostelní vůně, je výsledek směsi, která je v kaditelnici.

 

Nicméně asi se v kostele, ačkoli se tam nejedná o čisté kadidlo, protože to by se u pokladniček museli lidé více snažit, nebude moc líbit nejen všem hříšníkům a pekelníkům, ale rozhodně věřím, že i bakterie jsou absolutní neznabožky.

 

Dým z jednoho kilogramu smůly Boswellia sacra  totiž umí desinfikovat 3000 krychlových metrů vzduchu během 30 minut!

 

Za všechno výše jmenované může především Kyselina boswellová.

 

25935Nzl.jpg

 

Jediné, kdy proberte užívání pryskyřicice kadidlovníku s lékařem je, pokud jste těhotná, užíváte léky na ředění krve, nebo pokud trpíte vysokým krevním tlakem.

 

Jedlé kadidlo musí být bez černých nebo hnědých snítek. 

 

No ale, aby bylo vůbec co probírat, museli bychom se k pryskyřici, k té, která  je skutečně produktem Boswellie, napřed dostat.

 

A to je dnes otázka na konec článku…

 

  • Existuje u nás způsob, jak získat Boswellii k pěstování?
  • Víte o nějaké možnosti?
  • Máte tuhle dřevinu někdo?

 

Přeji krásné, prosluněné pondělí a maximálně úspěšný týden všem!

 

Michaela Kudláčková


vizitka Kudláčková


 


Hodnocení článku

Hodnotilo 13 čtenářů průměrem 4 bodů z pěti


Čtěte také:

Hlad! 
Malá nebo velká?  
Máte hudební sluch, nebo hluch? Test. 
S kataplexií se bez přátel neobejdu. Chybí mi partner... 
Účinná pomoč 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
Avatar
post Zaslal: 16.03.2018 12:30

Odpověď na příspěvek #213490
Uživatel: NoraJ

Je, to je super, tak to budu časem chtít určitě. Dovedu si představit, že i to ze...
 

Ahoj Noro,přesně, je to radost! Jinak máš pravdu, že Vatikánu to ze Somálska bohatě stačí :-). Když to tam nežvejkají :-). Ta čistota je důležitá hlavně když to chceš užívat vnitřně (resp přes digesci nikoliv vdechováním), případně na nějaké výroby esenc olejů apod. Jinak zdravím fanynku do vykuřovadel!

 
post Zaslal: 16.03.2018 12:03

Odpověď na příspěvek #213481
Uživatel: Aleachim

Míšo, pošli mi prosím adresu a pošlu ti "ochutnávku"...
 

Je, to je super, tak to budu časem chtít určitě. Dovedu si představit, že i to ze Somálska je dobrý. Záleží i na záměru, se kterým člověk vykuřuje. Vatikán má velkou spotřebu, tak asi šetří:-)  vykuřování to je radost. Já si dělám vlastní vykuřovadla pro obřady a práci na zahradě a je to radost.

 
Avatar
post Zaslal: 16.03.2018 00:06
 

Míšo, pošli mi prosím adresu a pošlu ti "ochutnávku" pravého kadidla, které začínám osobně vozit z Ománu. Je to kadidlo top kvality, vhodné i na žvýkání, ale myslím, že vykouřením se ty látky dostanou do těla lépe. Jinak v Ománu jsem se dozvěděla, že Vatikán dováží druhořadý nekvalitní kadidlo ze Somálska. No to už si neumím představit , co je u nás v kostelích :-) Ty méně kvalitní, vhodné jen na vykuřování jsou hnědlé, šedé. Top kvalita musí být světlounká, až do zelena (Hojari -ten nejzelenější, ale stojí na trhu třeba 30 EUR 25g). Od prosince praidelně používám, často i při našem tarotu. Je to paráda. Na vykouření místnosti stačí několik slz nebo jak bych to nazvala. Pokud máte holky někdo zájem,dejte vědět. Budu prodávat tak cca 20g/120 Kč, ještě řeším balení. Co se týče pěstování kadidlovníku. Myslím, že to nebude tak jednoduché, aby to dorostlo do doby, kdy to bude  dávat pryskyřici (10 let). Na kvalitní silnou pryskyřici je třeba neúrodnou, kamenitou, vyprahlou půdu.... a hodně času.

 

 
post Zaslal: 15.03.2018 00:04
 

ahoj Míšo, kdysi jsem pátrala po rostlinách a zdá se, že jedinou cestou jak si ji opatřit je vydat se do místa, kde rostou a tam ulovit sazenici a propašovat ji do ČR (nelegalní). Navíc si myslím, že u nás neporoste, je u nás jiné klima a půda než např v Súdanu a pryskyřice se sklízí ze starších stomů, to ti u nás nedoroste, jedině, že bys měla vysoký skleník, kde bys simulovala podmínky jako má doma.

A podle mne poznáš jestli to je smrková pryskyřice nebo kadidlovník. Smrk voní po smrku, tak jako jinak voní borovice či modřín. A co jsem viděla, kadidlovníková pryskyřice je matnější, voní jinak. Člověk asi musí spoléhat na dovoz a nacítit si kvalitu i cenu. Pravé kadidlo je dost drahé a vzácné. Souhlasím s tebou, že je ho do kostela vlastně škoda:-)

 
Avatar
post Zaslal: 13.03.2018 21:53

Odpověď na příspěvek #213459
Uživatel: Michaela Kudláčková

To já bych ho žvýkala. Tedy možná, ale nevím, jak...
 

Tady je pryskyřice na žvýkání :

https://www.celostnimedicina.cz/masticha-leciva-pryskyrice-ke-zvykani.htm

 
Avatar
post Zaslal: 13.03.2018 18:06

Odpověď na příspěvek #213456
Uživatel: mirabelka

http://www.prodejbylin.cz/kadidlo_prave_olibanum_pryskyrice/index.html  
 

No jo, a teď jde o to, aby to fakt bylo z broswelie a ne třeba ze smrku, protože já to tedy nepoznám Smile

 
Avatar
post Zaslal: 13.03.2018 18:04

Odpověď na příspěvek #213457
Uživatel: alicie

Míšo,kuna s mladýma tam řádila v noci,když tam byl můj syn s...
 

To já bych ho žvýkala. Tedy možná, ale nevím, jak chutná. 

 

 

 
Avatar
post Zaslal: 13.03.2018 11:53
 

Míšo,kuna s mladýma tam řádila v noci,když tam byl můj syn s rodinou.Kuny v noci dupají a pískají,tak se děti bály.Když odjeli a přijely jsme tam s dcerou další týden,bylo ticho a klid.Kadidlo jsem nekoupila,ale měla jsem v plánu vykuřovat jalovcem (ten mám za chatou).Syn nechtěl věřit,že kuny samy zmizely.Tuším,že v létě se tam kuna zase nastěhuje a začne to znovu.Smile To kadidlo mě láká koupit. Ale k tomu je ještě kadidelnice,zápalný uhlík,písek ...

 
Avatar
post Zaslal: 13.03.2018 00:14

Odpověď na příspěvek #213451
Uživatel: alicie

Tak jsem někde četla,že než kadidlovník začne ronit pryskyřičné slzy,uplyne...
 

Ok ... a co ta kuna???

 
Avatar
post Zaslal: 12.03.2018 18:27
 

Tak jsem někde četla,že než kadidlovník začne ronit pryskyřičné slzy,uplyne 8-10let,takže z časových důvodů je lepší zariskovat a koupit si kadidlo z dostupných zdrojů.O kadidlo a vykuřování jsem se zajímala v loňském roce s tím,že budu kvalitně vykuřovat kunu z chaty.Pak jsem od toho ustoupila,protože při tom hrozí nebezpečí vznícení (chata je dřevěná a v lese).Nicméně kadidlo mě zajímá pořád,tak si ho stejně pořídím Wink

 
Avatar
post Zaslal: 12.03.2018 09:29

Odpověď na příspěvek #213438
Uživatel: Renata Petříčková

Nevím, jestli to je ono....  ...
 

Reni to jsem viděla. Jestli to správně chápu, tak to není ono. Je to nějaký hybrid Undecided

 
Avatar
post Zaslal: 12.03.2018 07:04
 

Nevím, jestli to je ono....

 

http://www.zivebylinky.cz/cz-detail-1012869-kadidlovnik-s-vuni-kadidla-a-ruzi-ibozea-species-rarita-z-jizni-afriky.html

 

Sobotní příloha

Poslední vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist