Zavíráme!!

Někteří obchodníci již hbitě přetočili kalendář a výlohy ozdobili umělým sněhem a vánočními stromečky. Snaží se nás uvést do předvánočního poklusu, jako již každý rok, dříve, než zavoní purpura. Letos se jim poprvé nedivím. V senátu se nebezpečně mele paragraf, který by o svátcích hyper a super markety zavřel úplně.
Na druhou stranu se letos ještě ničeho bát určitě nemusí. 

Poslanci se brání, jako by jim chtěli odebrat ledvinu bez narkózy a ne jen zavřít market. Dokonce i hospodářská komora a pravicové politické strany brání chrámy konzumu zuby nehty jako svatostánky tržní ekonomiky. Nějakou chvíli to tedy jistě potrvá.

 

Nicméně diskuze je nad touto novelou zajímavá již teď.

 

18990ZjA.gif

 

Protiargumentům rozumím. Volný trh je de facto souboj nabídky a poptávky. Obchodník, chce-li vydělat, musí naslouchat přání zákazníka a pružně na něj reagovat. A to se týká i svátků klidu míru a konzumu. Pokud by lidé na Štěpána nebo Hod Boží do obchodů nechodili, obchodníci by jistě neplatili zaměstnance a energie, jen aby otevřeli, pokud by v tyto dny nevydělali. Díky poptávce se jim rentují i příplatky, které ve sváteční dny musí proplácet zaměstnancům ke mzdě.

 

Druhým velmi silným argumentem je svoboda trhu.

 

V tržní ekonomice by měl stát zasahovat do obchodních vztahů pouze tam, kde je to nevyhnutelně nutné. Zdravý trh má totiž několik samoregulačních mechanizmů, díky kterým je velmi živým a životaschopným organizmem. A otevírací doba ve svátek nevykazuje znaky nevyhnutelné nutnosti státní regulace. To víte, po tolika letech totality jsme holt trochu citliví na státní regulace a omezování demokratických systémů.

 

Zajímavým argumentem jednoho z poslanců byly zájmy zaměstnanců nepřetržitých provozů.

 

Zaměstnanci, jejichž profese vyžaduje i víkendové služby prý potřebují sváteční otevírací dobu, aby dohnali to, co jiní stihli ve všední dny. Nevím. Pan poslanec vypadal, že v poslanecké kantýně konzumoval laciné lihoviny již od časného rána a hladinka mu vydržela i večer do rozhlasového vysílání.

  

Nepřetržitý provoz neznamená, že by lidé byli zavřeni 24 hodin v práci.

 

Zpravidla jde o dvanáctihodinové směny na tzv, krátký a dlouhý týden. Sama jsem v nepřetržitém provozu s takovýmto rozvržením směn dělala. Po noční jsem sice vypadala jako hejkal a ještě dva dny jsem netušila, jestli je úterý nebo pátek. Milovala jsem však, dny volna mezi směnami, které vyšly i na všední dny a já si mohla v klidu nakoupit v poloprázdných supermarketech. Zatímco teď, když je má pracovní doba jakž takž pravidelná, musím se ve čtyři hodiny bít o poslední rohlíky a stání ve frontách se stalo mým denním chlebem.

 

Vykašlat se na odpolední pětiboj u kasy a udělat v sobotu velký nákup je báječný nápad.

 

Stejná idea vyraší v hlavě zhruba každého druhého obyvatele našeho města. Tak nevím, kdo je na tom hůř.

 

Zmiňovaný zákon by omezil pracovní dobu v obchodech nad 200 metrů čtverečních.

 

Prozatím se nikdo z autorů návrhu nevyjádřil k výpočtu tohoto číla. Proč 200 a ne 300 nebo 100. Každopádně by se to netýkalo benzínových pump nebo lékáren. Prodej nezbytných artiklů by tedy zůstal zachován.

 

A to je právě to.

 

Ti lidé, kteří přichází 25. a 26. prosince do obchodů si většinou nakoupí čerstvé pečivo, mléko, popřípadě suroviny na chlebíčky a pohoštění. Ja vím, že se na Vánoce snažíme, aby vše bylo dokonalé a nic nechybělo.

 

Ale je salát na chlebíčky to, na čem svátky stojí?

  

Je dvacet deka šunky a veka tou nutností, pro kterou se pokladní, maminka od dětí, nemůže válet doma na gauči u pohádek nebo třeba zajít za prarodiči na slavnostní oběd?

Stejně obchodníci neberou čerstvé suroviny a prodávají to, co naskladnili ještě před svátky. Nikdy nezapomenu na prímovní párečky 2. ledna. Můj žaludek i střeva jasně identifikovaly uzeninu coby veterána předvánočních akcí.

  

U nás ve firmě rozhodně ve svátky neděláme.

 

I přesto je listopad a prosinec ve znamení šílenství. Doma se snaží každý vše nachystat a do toho si zákazníci uvědomili, že Vánoce jsou kupodivu opět 24. prosince...to je ale překvapení...dodavatelé nestíhají pokrývat objednávky, někdo onemocní.

 

Je to zkrátka takový poklus, že ještě ve dnech volna ve mně zůstává napětí.

 

18992ZjU.jpg

 

To opadá až třeba po týdnu. Ačkoliv si snažíme doma vánoce skutečně užít, nešílím, že jsem nesehnala veku, je mi jedno, že jsem zapomněla koupi to či ono, stejně nemohu jen tak sklepat všechno to napětí z pracovního maratonu a v klidu zírat na Tři oříšky pro Popelku.

 

A to ani po litru vaječňáku.

 

Je mi tak líto pokladních, navíc když mají malé děti nebo rodiny, když musí i o svátcích usedat za kasy. Zvlášť vánoční svátky by měly být klidné, mírumilovné, a nebo si je tak alespoň představujeme. Nějaký čas jsem v supermarketu pracovala a rozhodně nemohu říct, že by všichni zákazníci byli perníčkově naladěni a chtěli nutnou cestu do obchodu zpříjemnit sobě i ostatním.

 

Naopak.

 

Byli ochotni se do krve pohádat a do krav nám vynadat za to, že není „akční“ mléko nebo třívrstvý toaleťák. Vánoční pohoda se rozhodně nekonala. A můžete pracovat v obchodě dlouho a myslet si o své otrlosti ledacos, ale když Vás dospělý jedinec obdaruje názvoslovím čtvrté cenové, koledy se vám zrovna hudlat nechce.

 

18991NjM.jpg

 

Jen skutečně volný a svobodný trh funguje.

 

O tom žádná. A rozhodně bych se nechtěla vracet k dobám minulým. Od listopadu 89´ jsme se naučili mnohému. Svobodu jsme vyměnili za tržní otrokářství. Jasně, že jeden super hyper nezavře, když mají otevřeno všichni ostatní. Ale všichni by konečně mohli pochopit, oč víc práce udělá zaměstnanec, kterému bylo dopřáno strávit alespoň těch několik svátků v roce v kruhu rodiny a odpočinout si v klidu.

 

Důstojně prožít Vánoce, které máme většinou spojeny s těmi nejhezčími vzpomínkami a s největším očekáváním.

 

Do obchodů ve svátky nechodím.

 

A ne proto, že bych vždy všechno stihla a na nic nezapomněla. Naopak toho zapomenu fůru, anebo prostě vzdám souboj u regálu s akčním zbožím. Nějak mi to zvlášť k vánočním tradicím těchto tajemných svátků nejde. Navíc se ani po odhalení smutné pravdy, že není hořčice, nezbořil svět.

 

Jsem přesvědčena, že se nezboří ani po schválení zákona.

 

A já doufám, že projde.

Lidé si zvyknou. 

 

Na zavřené obchody i na svátky bez postávání u pokladen.

 

ToraToraTora


9373OTY.jpg



Hodnocení článku

Hodnotilo 9 čtenářů průměrem 5 bodů z pěti


Čtěte také:

Elita/kvalita (?) 
Kde je naše zlaté mírné klima? 
Messalina: Zvrácená nymfomanka, nebo oběť doby? 
Mršky uspávačky 
Sara Gruenová: Na břehu jezera 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
Avatar
post Zaslal: 29.10.2015 18:11

Odpověď na příspěvek #165739
Uživatel: Lucia Bohrn

Apropos v Rakousku takové zavřené obchody od soboty podvečera do pondělka, to je...
 

Luci, máš naprostou pravdu. 

Kolik volného času by každá rodina vyšetřila pro sebe, kdyby "nemusela" ve chvílích zaslouženého volna, do novodobých spotřebních kostelů.Wink

 
Avatar
post Zaslal: 29.10.2015 15:47
 

Apropos v Rakousku takové zavřené obchody od soboty podvečera do pondělka, to je taky fajn. Lidi mají čas na sebe, na přírodu, kulturu.  Stejně ty procházky ozvučenými Globusy jsou návyková záležitost, házet tovar do vozíku, najmě slevněný, když koupíš 3x víc než potřebuješ, to je slast, zalacená draze.

Určitý patriotizmus a pocit svátečnosti by nebyl na škodu ani u takových svátků, jaký byl třeba včera, podle mně by měl  být pracovní klid pro všechny.

 
Avatar
post Zaslal: 29.10.2015 15:09

Odpověď na příspěvek #165713
Uživatel: Lucia Bohrn

Souhlasím se svými předdiskutérkami. Samozřejmě, že sprmarkety...
 

Poslední větu vytesat do zlata, prosím!

 
Avatar
post Zaslal: 29.10.2015 15:08

Odpověď na příspěvek #165532
Uživatel:

Tak já jsem moc ráda, že cokoliv nám chybí, že si můžeme zajet...
 

No plánování  a já - to se nerýmuje, taky jsem hop neb trop, když vymyslím co vařit - nemám suroviny, ale po  nocích lítat nebudu, abych šla pro jednu věc a táhla zas celý koš"nezbytností", o čemž to celé je.

Tůdle...

 

Chtěla jsem synovi udělat (miluje je) tvarohové knedlíky s ovocem. 

Nevím proč je snacha nevaří, i nakoupila jsem tvarohu pro celou vesnici, ještě mu skočila pro mléko k soukromníkovi (to ona taky ne, je absolventka VŠCHT - a zrovna přes mléko).

No, mléko jsem koupila cestou, tudíž i dovezla, a zatrápený tvaroh zůstal doma, my ho budem jíst asi týden v kuse...ROFL, to budem zdraví...

 

Jdu dělat knedlíky... pro nás dva...

 
Avatar
post Zaslal: 29.10.2015 11:42
 

Souhlasím se svými předdiskutérkami. Samozřejmě, že sprmarkety bojují o otvírací dobu, protože vědí velmi dobře, že zavřením o svátcích se jednak  zisky o něco sníží a druhak lidé překvapivě zjistí, že se bez té velkorysé otvírací doby krásně obejdou. Kromě toho, jak jsem pochopila, řeč je o sprmarketech nad 200m2, menší nemusí? Takže "na suchu" nikdo nezůstane.

Poznala jsem fungování některých superhyper, protože ve 3 pracují mé kamarádky. Teď se budou manažeři bít o "lukrativní příplatky" za svátky pro své zaměstnankyně, dobráci :-). Co se ale s běžnými zaměstnanci děje každodenně, to je netrápí.O žebrácké mzdě v porovnání s okolní Evropou nemluvě. Vedoucí pokladen, vedoucí směn, mají své oblíbenkyně a pak své fackovací panáky. Rozkrádá se tam ve velkém, ovšem jen povolaní. Nic z toho možná ani management netuší.

Díky práci+sportu jsme tak 5x do roka v Itálii, Slovinsku, Rakousku, Maďarsku. NIKDE nemají takový hafo supermarketů jako je u nás. Ve Slovinsku má přístavní Koper (cca 80tis.) Jeden Lidl, dva TUŠe (cca Jednota), Mercatora, Eurospin a asi ještě 3 superm (Hofer, etc.). Místní stojí u každé položky a zvažují zda ano či ne. Žádné převracející se vozíky se nekonají. Ve městě je jedna nákupní zóna s butiky, průmyslovým zb.  a OBI.

Obecně se dá říct, že jsme u nás hodně rozežraní, sry.

 
#165548

post Zaslal: 25.10.2015 17:32
 

Dobrý článek, Toro. Smile

 

Některé super/hyper "obchůdky" to řeší tak, že ti, kteří mají Vánoce v prosinci, nepracují, ale pracují pravoslavní. V lednu se zas vymění. A tak jsou spokojeni i zaměstnanci, i zákazníci, i zaměstnavatelé. Laughing

 
#165533

post Zaslal: 24.10.2015 23:02

Odpověď na příspěvek #165532
Uživatel:

Tak já jsem moc ráda, že cokoliv nám chybí, že si můžeme zajet...
 

A byla taky debata s Jílkovou.

O té otevírající době v době svátků.

Já bych to nechtěla dělat.

Ale byly tam i názory, že ty peníze navíc pomůžou.

 
#165532

post Zaslal: 24.10.2015 22:57
 

Tak já jsem moc ráda, že cokoliv nám chybí, že si můžeme zajet dokoupit kdykoliv.

Sobota - neděle.

Tedy do desíti. Kauf.

Ale většinou nakupuji tak maximálně do osmi - Lidl.

Prostě spoléhám na to, že tam mají otevřeno.

A tak toho využívám.

Nejsem taková ta hospodyňka, která plánuje, co bude vařit a co k tomu potřebuje.

Třeba v sobotu se ve 4 hodiny odpoledne rozhodneme, co by jsme si dali k večeři a jde se nakupovat.

 
Avatar
post Zaslal: 24.10.2015 17:03

Odpověď na příspěvek #165527
Uživatel: Kaylie

Toro, ti lidé co láteří do telefonu a řvou na pokladní si...
 

Asi se musíme naučit cítit se svátečně opravdu a ne jen naoko na půlnoční

 
Avatar
post Zaslal: 24.10.2015 15:51

Odpověď na příspěvek #165526
Uživatel: ToraToraTora

U dodavatelů je to jistě také problém. My se třeba snažíme před...
 

Toro, ti lidé co láteří do telefonu a řvou na pokladní si vybíjí vlastní komplex na nich.

 

Doma by si to třeba nedovolili...

 

A pak - co je to za svátek, když obchody prodávají jak o život?

To je přece normální pracovní den!

 
Avatar
post Zaslal: 24.10.2015 15:42

Odpověď na příspěvek #165426
Uživatel: mirabelka

A to pises o prodejnach Toro. Ale další puzzle do skládačky je dodavatel. Dělám na...
 

U dodavatelů je to jistě také problém. My se třeba snažíme před Vánocemi opravdu vyhovět, i když padáme na hubu. Ale jsou přece svátky, tak se člověk chce překonat a jede dál.....o to víc mrzí, když pak na mě někdo huláká 24.12. do telefonu, jak si to představujeme, že nefungujeme.

Od půlky listopadu nestíhám ani vyzvedávat děti ze školy. Mladej trčel ve školce jako poslední, než jsem pro něj s jazykem na vestě doběhla minutu před zavíračkou. Když udělám bene někomu, že nestíhá, že potřebuje tohle a támhle to...OK. jsem lidi. Zůstanu o hodinu a půl déle a ještě mi vynadají, že nemáme do sedmi do večera, když jsou ty svátky. To je to, co mě štve ve všech sférách, že si tu lásku a klid šetříme jen pod ten stromeček. 

 
Avatar
post Zaslal: 24.10.2015 15:21

Odpověď na příspěvek #165444
Uživatel: Michaela Kudláčková

Já zase když vidím kolkrát ty košíky, tak si tak v duchu...
 

A to je také pravda, jakož i to, čím více hypersupermarketů je, tím je tam víc narváno a to kdykoliv a není kde zaparkovat!

 

Zdá se mi to být novodobou duševní chorobou.

Turistika v přeplněných obchodech.

 
Avatar
post Zaslal: 24.10.2015 15:18

Odpověď na příspěvek #165389
Uživatel: Bety

Kristinko zase jeden úžasný článek, který mi mluví z...
 

JJ, Bety, tak, tak.

 

A na vše si člověk musí a umí zvyknout.

V Praze jsem byla schopná pro jednu věc letět třeba v noci, maje nonstop Večerku vedle.

Nemusely ani  být vánoce,  zvyk blbej to byl.Ok

 

Dnes je u nás natrvalo zavřená jediná prodejna potravin celoročně, zrušená úplně.

 

Tak jsem se vrátila zas zpět a kontrolovala vše zavčasu a nelítala pro jednu věc 10x.

ŘP nemám. Jet 30 km bych si asi stejně rozmyslela....I got it

 

A ač mne to rozmazlilo a najednou nic - jakoby dítěti vzal hračku a vidíte- hladem jsme zatím neumřeli a než něco děéééésně důležitého jít v naprosto nevhodnou dobu, v klidu to oželím a žádný stres!

 
Avatar
post Zaslal: 24.10.2015 15:02

Odpověď na příspěvek #165444
Uživatel: Michaela Kudláčková

Já zase když vidím kolkrát ty košíky, tak si tak v duchu...
 

V Praze vynášet po svátcích koš je zážitek.

Celé veky, tvrdý chleba, "zbytky jídel", jako třeba nedotčené grilované kuře a další věci, také když se ještě kontejnery nezamykaly, to byl panečku cvrkot okolo od místních lidí z baráčků, co měli  slepice a králíky... 

 

No aspoň to nepřišlo vše nazmar, tohle mi vždy vadilo, byla a žila jsem v jiném prostředí, kde se nic nevyhodilo.

 

Moje babička tohle vidět, tak to s ní buď práskne, či si pořídí další slípky, králíky a čuníka.

 
post Zaslal: 23.10.2015 19:57

Odpověď na příspěvek #165406
Uživatel: Michaela Kudláčková

Já taky souhlasím, i když jednu připomínku mám...   (Ale...
 

no Michalko a to je na tom to nejsmutnější. Ty prodavačky za tu dřinu u pokladen zase až tak dobře placené nejsou, ba naopak. Majitelům supermarketů o lidi vůbec nejde, jde jim o zisk a tak je navnadí nějakou tou kačkou navíc, protože se mu to několikanásobně vrátí. Taky mám zkušenost z 3 směnného provozu a právě proto, že jsem musela jít do práce svátek nesvátek, tak s každým takovým pracujícím trpím.

Když si jen vzpomenu na některé kravaťáky ve firmách co si jen tak hrají na práci, a za to berou nehorázný plat, tak je mi fakt blivno.

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 18:26

Odpověď na příspěvek #165444
Uživatel: Michaela Kudláčková

Já zase když vidím kolkrát ty košíky, tak si tak v duchu...
 

Něco Ti najdu o těch plných košících, až bude chvilinka...To se zasměješ Wink

 
post Zaslal: 23.10.2015 16:36

Odpověď na příspěvek #165413
Uživatel: hellca66

Taky souhlasím. Když vidím před svátky ty plné koše...
 

Já zase když vidím kolkrát ty košíky, tak si tak v duchu říkám, "a pak že lidi nemaj prachy. Polovinu z toho vyhoděj, protože to nesnědí". Are you crazy

 

 

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 12:36
 

Souhlasím s vámi, nechala bych zavřeno.Lidi pořád, že nemají peníze a v obchodech mají narvaný koše jídlem a kdoví čím vším ještě - je to přeci ve slevě...

 

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 12:31
 
A to pises o prodejnach Toro. Ale další puzzle do skládačky je dodavatel. Dělám na dispečinku kde máme trismenny provoz. V podstate se da říct ze jediná doba kdy tam opravdu nikdo není je od soboty poledne do neděle do deseti večer. Takže nas zakznik nas pan pro nas znamená,ze jakýkoliv svátek je pro nas normální všední běžný den.... Taky bych radsi trávila vánoce s dětmi a bylo by mi v době lednic a mrazaku úplně fuk ze mi doma něco došlo :-)
 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 10:59
 

Je dobře, Toro, že o tom píšeš. Souhlasím se všemi. Taky jsem kdysi dělala 12ky, sice ne v obchodě, ale novodobé otrokářství jsem měla možnost pocítit na vlastní kůži. Čerstvě rozvedená, dcerku malou, která mě tolik potřebovala...Dodnes si to vyčítám, že jsem ji nechala samotnou, ale neměla jsem jinou možnost.Chtěla jsem být dobrá matka.Nakonec jsem nebyla žádná. Byla jsem jen věc,jen výrobní prostředek bez jakýchkoli nároků a potřeb...O stresu a nepřetržité vyčerpanosti ani nemluvím. Nikdy bych už toto neabsolvovala. To radši budu žvejkat ty kořínky. Proto vždy budu "hlasovat" pro sebemenší zlepšení podmínek zaměstnanců. Mmch, když to jde v Německu, proč by to nešlo i u nás? A Dederoni hold budou muset trávit víkendy doma nebo v přírodě.

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 10:41
 

Když jsme byli předloni ve Francii a v neděli jsme si chtěli koupit pečivo v marketu - to bylo zděšení z naší stany, že mají všude zavřeno Laughing ...

Já s tím souhlasím ... těch prodavaček, co musí trávit neděle a státní svátky v obchodech místo s rodinou  je mi docela líto .  

Klidně bych zavřela i v neděli - u nás ve vesnici je obchůdek s potravinami  otevřený  sobotu do jedenácti hodin - a pak šlus. A ještě nikdo v neděli hlady neumřel.  Laughing

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 10:25
 

Taky souhlasím. Když vidím před svátky ty plné koše ,promiňte ten výraz "žrádla" ,říkám si že to přece ti lidi nemohli spotřebovat za dva dny. Že musí jet nakupovat znova. Moc jsme si na to zvykli,vidíme jen to zboží,ale už ne ty prodavačky které tam musí trávit sváteční dny.

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 10:14
 

To jsem ráda, že v tom nejsem sama. Mě by nevadily ani volné neděle. Jsme opravdu otroky marketů a konzumu. A kupodivu se za to většina lidí nestydí.

 
post Zaslal: 23.10.2015 10:09
 

V obchodě jsem pracovala přes 30 let, naštěstí ne v potravinách. 24.12. v pohodě stačí do 12:00, pokud někdo v 11:00 o štědrý den schání voskový papír do linky, aby si mohl vánočně uklidit kuchyň, tak toho člověka ani nepřetržitá prodejní doba nezachrání Smile. Navíc paní ještě obvinila prodavačky, že kvůli nim nebude mít vánočně uklizenou linku SmilePan poslanec se chtěl asi zviditelnit.Undecided

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 10:08

Odpověď na příspěvek #165404
Uživatel: sharon1

Výborný článek a souhlasím.Na vlastní kůži jsem zažila...
 

Já si myslím že ty dvanástky v obchodech před Vánocema a svátkama zůstanou stále akční,ne-li ještě více náporové...to šílenství je a bude,sice o pár dnů kratší,ale to zákon právě neupravil jen zkrátil asi o 3-4 dny a o to možná bude i horší.

Takže tady to asi nepomůže.

 
Avatar
#165407
já budu za rebela

carmila666
Zaslat zprávu
Přidat do přátel
post Zaslal: 23.10.2015 10:03
 

Já se omlouvám,ale z mého pohledu je to krok zpět...pamatuji si velice živě se svého mládí,to ranní vstávání v sobotu na 7hodin,jak nás maminka i s bráchou a později, se sestrou,neboť ten ,už jako nejstarší usoudil,že je to práce holčičí,tak protestoval...vzali tašky a šli povinně do obchodu vystát ty fronty,fronta na košík, na maso,na salám,na zeleninu a pak u pokladny. S plnými taškami se vracet domů zpět, žádný med. Celé mé mládí a dětství.

Konečně nastal převrat a nové věci.  Pracovní doba v obchodě se prodloužila s 18 h do 20h někde i do 22h a Tesco NONSTOP. Já nevím jak vám,ale mě to strašně moc usnadnilo život, pokud děláte 12 denní u nás skoro 13tku protože nikdy v šest neodejdete, k nezaplacení. Pokud klasickou odpolední od 14-22hodin. Tesco  má pro mě zlatou!!! Co tak asi já můžu stihnout nakoupit dopoledne,kde na rohu mám jen Vietnamce a nejbližší supermarket 3 km? Pěšky nic a autem se zamotám tak na 2 hodiny,takže nakoupím jen to nejnutnější a nebo to odkládám na právě zmíněný den volna,kdy vím že je otevřeno.  A teď co jezdím domů co 14 dní,tak ten luxus nakoupit v klidu v Tescu jak přijedu domů, nedokážu popsat. A ejhle nastane opět doba temna. Již delší dobu, se sama, za sebe ptám prodavaček co na to? U nás vztek a naštvání,neboť vzhledem k tomu že na Ostravsku je a asi ještě dlouho bude vysoká nezaměstnanost,tak právě tyto dny byly pro ně hodně lukrativní na výdělek a co si budeme nalhávat každý si rád přivydělá nějakou tu korunu. Vesměs maminky, o které se zákon opírá a že na ně nemyslí jindy.. svátky slouží i rády a ty které nechtějí ,tak za ně nastupují brigádnicí,pro které taky dobrá příležitost.  Prostě zhrnuto,ten kdo chce být doma na svátky si cestu najde a ten kdo chce a chtěl by pracovat i v tyto dny...hold má opět smůlu. Jak říkám jsou profese ve kterých volno mít nebudeme i kdyby jsme stávkovali,prostě to nejde,takže opět jeden zákon, který pro mě hlavu ani patu nemá.  Někdy mám pocit,že se vracíme na začátek minulého století. Ještě opomenu ty samoobslužné pokladny, co měly nahradit právě v době svátku a dnů volna pokladní...k čemu teď asi budou? Vždyť nápad to byl dobrý,ale zase to někdo zhatil.
 
post Zaslal: 23.10.2015 10:01
 

Já taky souhlasím, i když jednu připomínku mám...

 

(Ale předesílám, že třeba já stejně do krámu nechodím tou dobou, protože mám zafixováno, že je  zavřeno.)

 

Chtěla jsem jenom říct, že mnohým zase tak nevadí jít do práce o svátcích, protože za to je příplatek a mnohdy jim to pomůže.

 

Což je tedy na druhou stranu smutné, že máma od dětí na poznámku, to vám nezávidím, řekne ... nám ty peníze pomůžou, už tak tu máme málo.

 

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 09:41
 

Výborný článek a souhlasím.Na vlastní kůži jsem zažila 12tky v OC-díky nechci už jsem zvracela...

Souhlasím s Bety, nadávali jsme na komouše, ale co se předvádí teď to je fakt vládní umění...který dítě nedostane byt po babičce nebo rodiče nemají více nemovitostí, má na třicet let stres zajištěn...a pak se diví, že stoupá počet onemocnění rakovinou...

Fakt prchnout do hor a žvejkat kořínky...

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 07:34
 

I já s tím naprosto souhlasím. Bydlím na malé vesnici, takže když něco nemám, tak si to i o víkendu dobře rozmyslím, jestli fo fakt potřebuji a jestli vezmu to  auto a pojedu do nedalekého městečka nakoupit. A tady ty holky v potravinách jedou non stop 12 dní ( 5 dní, sobota a neděle dopoledne a 5 dní ) a pak mají volný víkend... To mi přijde fakt otravné...Mám ráda své volné víkendy..

 
Avatar
post Zaslal: 23.10.2015 06:57
 

Super článek a naprostý souhlas.Ok

 
post Zaslal: 23.10.2015 01:45
 

Kristinko zase jeden úžasný článek, který mi mluví z duše. Také doufám, že konečně ke schválení zákona dojde. V opačném případě by měl vzejít od  poslankyň,  návrh na uzákonění, aby o svátcích v pokladnách (a vlastně vůbec všude) pracovali pouze muži. Myslím, že by si to poslanci  okamžitě rozmysleli a změnili názor.

Pamatuji dobu, kdy jsem jako malá chodila v sobotu do školy a i jako dospělá na sobotní směny.

Už tehdy mi bylo líto prodavaček, že jim sobotní prodej zůstal.

Také tvrdím, že dnešní doba je novodobé otrokářství a je to tu zas,  mladí lidé musí držet hubu a krok, protože mají na krku hyptéky a nemůžou si dovolit přijít o práci. Státnímu aparátu to však zřejmě nestačí a proto vám mladým rodinám neposkytuje už žádné výhody, které jsme měli my při zakládání rodin.

Je mi to nesmírně líto,protože tehdy - rodina byla základem státu

Když se mě vnoučata ptala jestli bych chtěla být znova mladá, tak jsem jim řekla, že v dnešní době snad radši ani ne, protože  jsem fakt ráda, že  již nikomu nemusím dělat blce.

 

Sobotní příloha

Poslední vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist