Svobodu, nebo život?

Už podruhé si francouzský satirický magazín Charlie Hebdo tropil srandičky z muslimské ikony, proroka Mohameda.  Po předešlém stejném počinu této redakce, pak tato lehla popelem. Možná bude teď ale ve Francii ještě tepleji. Situace je tu vyhrocená i bez karikatury, protože v této době tady muslimská populace kolem sebe bije kvůli kontroverznímu filmu Nevinnost muslimů, který podle muslimů uráží islám. 

6957ZGI.jpg

 

Když v roce 2005 karikatura stejného světce obletěla půlku světa, byl vypálen dánský a norský konzulát a muslimové žádali od norské vlády omluvu.

 

Ta tak neučinila s tím, že nemá pod kontrolou svobodný tisk.

Později došlo i na jednotlivé výtvarníky, kreslíře a redaktory.

 

Stálo to životy několik desítek lidí při hromadných srážkách v ulicích mnoha měst.

 

Kvůli nové karikatuře magazínu Charlie Hebdo dnes Francie ve dvaceti zemích raději uzavře své úřady a některé školy.

 

Muslimové už pochopitelně označili čin, za hanebnou urážku a Paříž vyzvali, aby proti tomu kategoricky zakročila.

 

Ta vyjádřila politování, vyzvala ke zdrženlivosti, připomněla právo na svobodu tisku, zakázala dnešní muslimskou demonstraci proti americkému filmu Nevinnost a rozhodla se pozavírat kde co.

 

Svobodu nebo život?

 

Existují holt magazíny, deníky, humoristické časopisy a internetové stránky, které si tropí žerty.

Nemusí se nám to líbit a upřímně řečeno, když se podívám do obsahu zrovinka zmíněného francouzského plátku, nějak nemám pocit, že bych se měla umlátit na zemi smíchy.

 

Přijde mi to trapné.

Zlatej Renčín s Kantorkem.

 

6956Yzg.jpg

 

Zase ale nemám potřebu umlátit klackem kohokoli z redakce jenom proto, že si dělá srandu.

Ostatně, copak je normální vypálit někomu barák jenom proto, že je jeho humor debilní?

¨

Je normální, aby se celý stát tetelil strachy z lidí, kteří ani nejsou jeho obyvateli a je tedy přinejmenším žádoucí, aby se zákony a pravidly té země řídili, a ne si tady diktovali, co kdo smí a nesmí otisknout?

 

Na druhou stranu je otázkou, nakolik „inteligentní“ je nápad už tak dost zpitomělou a všehoschopnou skupinu obyvatel nasírat ještě víc a riskovat tím zdraví a životy těch, které nejenom nebaví satirické časopisy, ale ani neví co je Mohamed, vůbec je to nezajímá a nikomu nic neudělali.

 

To by mě zajímalo, jak se pak bude panu šéfredaktorovi usínat, až kvůli jeho rebelskému a svobodomyslnému činu, který mu ovšem taky náležitě zvedl náklad (a já mu tady do svědomí hrabat nebudu, jistě své hlavní pohnutky zná) nějaký pomatený ochránce všech proroků vystřílí školku, nebo vyhodí do vzduchu obchodní dům.

 

Je to smutné, ale tyhle akce některým lidem k demokratickému smýšlení nepomohou.

A dokud jsou mezi námi tací, kteří kvůli žertu, budou ochotni páchat násilí na nevinných lidech, zabíjet a zapalovat domy, dokud je společnost nastavena takto, já bych příčinu k násilí takto lacině nedávala.

 

Jakkoli se mi nelíbí, že se vlastně ohýbám.

 

Michaela


 

vizitka Kudláčková


 



Hodnocení článku

Hodnotilo 6 čtenářů průměrem 5 bodů z pěti


Čtěte také:

Causa Kramný: Jako gigolo se neprosadil. „Jeho praktiky jsou perverzní“, říká žena s osobní zkušeností 
Enneagram: Dokonalá lidská psychologie. Připravte si kapesníčky 
Igelitové tašky za peníze? NAPROSTO SPRÁVNĚ! 
KOMERČNÍ TIP: Teď je ten správný čas pro hledání nového zaměstnání 
Poznáváš se, hnusáku? 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
Avatar
post Zaslal: 23.09.2012 18:47

Odpověď na příspěvek #26088
Uživatel: maje

já hlavně nechápu to, že muslimové, žijící ve Francii,...
 

Je to tím, že muslimoví žijící ve Francii jsou muslimští cikáni. Téměř všichni ti migranti z muslimských zemí jsou tací.

 
Avatar
post Zaslal: 21.09.2012 08:22

Odpověď na příspěvek #26152
Uživatel:

I já, na druhou stranu je nebudu říkat věřící, o kterém...
 

Já taky nechápu důvod. Vždyť je to zlomyslnost  a hazard a zbytečný k tomu.

 

Ať si každý myslí co chce, ale tohle se mi nelíbí, jen nesnesu někomu vnucovat svoje názory, každý má mozek svůj, ne?

 

Na co ho přesvědčovat, na vše si stejně člověk musí přijít sám a navíc jsou zbytečné rozepře.

 
Avatar
post Zaslal: 21.09.2012 07:31

Odpověď na příspěvek #26151
Uživatel:

Jenže to jsou inteligentní vtipy a takové ze života. 
 

Právě proto jsem to psala Wink

 
#26153

post Zaslal: 20.09.2012 22:01

Odpověď na příspěvek #26124
Uživatel: ToraToraTora

ne každý vtip je urážlivý. Mylsím,k že umět se zasmát...
 

Asi to bude žena, která žije život, a nechytá se každého slova. Jenže toto není každému vlastní, bohužel.

 
#26152

post Zaslal: 20.09.2012 21:59

Odpověď na příspěvek #26098
Uživatel: ToraToraTora

Znám kupu vtipů na Ježíše a přišly by mi vtipné i kdyby mi...
 

I já, na druhou stranu je nebudu říkat věřící, o kterém vím, že to uráží jeho přesvědčení. 

 
#26151

post Zaslal: 20.09.2012 21:58

Odpověď na příspěvek #26110
Uživatel: Quentinová z Montargis

Jediné fórky, cílené na skupinu nábožensky založenou a...
 

Jenže to jsou inteligentní vtipy a takové ze života. 

 
#26150

post Zaslal: 20.09.2012 21:56

Odpověď na příspěvek #26088
Uživatel: maje

já hlavně nechápu to, že muslimové, žijící ve Francii,...
 

Ano, jakou menšinu (která se chová a užívá práv jako většina) nám to připomíná. 

 
#26149

post Zaslal: 20.09.2012 21:55
 

Myslím, že nejde o to, nedávávat příčinu k násilí tak lehko a když ji nedám, že se ohýbám. 

Tady jde v první řadě o inteligenci. A pokud vím, že jistá osobnost je pro nějakou skupinu svatá, tak to prostě respektuju, jako se respektuje Bůh, Ježíš, Buddha....Jediné, co mi přijde přípustné, je, diskutovat a případně se bránit, pokud se děje nějaké bezpráví ve jménu dané svaté osoby. Ale i v tomto případě věřím, že i učení Mohameda je pokroucené a zneužité, jako učení Ježíšovo.

 

A ještě by mě zajímalo, jestli je to pro autora opravdu vtipné, nebo jen machruje, co si vše dovolí, nebo si snad něco vyřizuje.  

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 17:54

Odpověď na příspěvek #26091
Uživatel: hyenka

Vidíš, asi jsi uhodila hřebíček na hlavičku, já mám jasno,...
 

Tak k tomuhle se přikláním také,zatím mě nic nepřesvědčilo,že je tomu jinak.

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 16:32

Odpověď na příspěvek #26139
Uživatel: SNÍŽEK

provokování muslimů je hloupé a nebezpečné,když víme jak...
 

Vidíš a přesto jsou tací, co si nedají pokoj  a provokují, proč je nenechat být???

 

Odnesou to pak nevinní lidé.

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 16:25
 

provokování muslimů je hloupé a nebezpečné,když víme jak reagují

 
post Zaslal: 20.09.2012 12:07

Odpověď na příspěvek #26124
Uživatel: ToraToraTora

ne každý vtip je urážlivý. Mylsím,k že umět se zasmát...
 

on je vtip a vtip....a mě bohužel málokterý přijde vtipný...navíc já tak nějak ctím to, že někdo věří v to a někdo v to, bere to vážně a i když s tím nesouhlasím, ok - nemusím se jim posmívat....je spousta jiných témat, kterým se dá zasmát...nevím, asi je to ve mě od doby, kdy mi babička jako malé vtloukala do hlavy, že z náboženství se legrace nedělá...nevím...na druhou stranu jsou i filmy, které jsou pěkné a z náboženství si svým způsobem legraci dělají, ale mají takový nadhled...a hlavně jistou úroveň a to je podle mě důležité taky.... 

 

a co se muslimů týká, já bych zbytečně neprovokovala...

 
post Zaslal: 20.09.2012 11:41

Odpověď na příspěvek #26124
Uživatel: ToraToraTora

ne každý vtip je urážlivý. Mylsím,k že umět se zasmát...
 

Já mám třeba moc ráda satiru i polickou i náboženskou. Jen myslím, že u té politické se to musí prostě podařit tak, aby to skutečně bylo vtipné. Poslední dobou mi politické kreslené vtipy rozesmějí málokdy. 

Možná je to i proto, že si každý, kdo umí namalovat panáčka myslí, že je rázem humorista Hammer

 

a razíííímééééé !!!!  Pa!

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 11:39

Odpověď na příspěvek #26124
Uživatel: ToraToraTora

ne každý vtip je urážlivý. Mylsím,k že umět se zasmát...
 

Já s tím souhlasím. Někdo je moc vztahovačný a urážlivý. Smát se sám sobě je veliký dar.Smart evil

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 11:18

Odpověď na příspěvek #26103
Uživatel: Ronda

celkově si myslím, že z žádného náboženství by si nikdo...
 

ne každý vtip je urážlivý. Mylsím,k že umět se zasmát sám sobě je velmi pozitivní vlastnost. Sestra marietta u nás ve škole se směje náboženským vtipům. bere je prostě jako vtip

 
post Zaslal: 20.09.2012 10:13

Odpověď na příspěvek #26098
Uživatel: ToraToraTora

Znám kupu vtipů na Ježíše a přišly by mi vtipné i kdyby mi...
 

Můj nesmírně moudrý dědeček měl vlastní úsloví "on do tebe kamenem ty do něho cihlou" Love it

 
post Zaslal: 20.09.2012 10:11

Odpověď na příspěvek #26103
Uživatel: Ronda

celkově si myslím, že z žádného náboženství by si nikdo...
 

To je ten rozdíl, to co je v křesťanských zemích považováno za velkorysost, je ve většině muslimských zemích považováno za slabost.

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 10:05

Odpověď na příspěvek #26110
Uživatel: Quentinová z Montargis

Jediné fórky, cílené na skupinu nábožensky založenou a...
 

To jóóó, Kohn s Roubiczkem jsou nejlepší!

 
 

Jediné fórky, cílené na skupinu nábožensky založenou a věřící, které uznávám a mám ráda, jsou židovské anekdoty.

 
post Zaslal: 20.09.2012 09:07
 

celkově si myslím, že z žádného náboženství by si nikdo neměl dělat legraci, at je to křestanství nebo jakékoliv jiné - jsou lidi, kteří jej uznávají a byť s nima nemusím souhlasit, nemusím se jim posmívat.

 

Přijde mi to jako nevhodná, zbytečná a hlavně blbá provokace...

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 08:31
 

Znám kupu vtipů na Ježíše a přišly by mi vtipné i kdyby mi je vyprávěl mohamedánec. Ani jednou by mě nenapadlo mu jít vypálit vesnici, mešitu nebo jeho kšeft. Tolerance je hezká věc, ale obávám se, že v tomto světě na ní jednou zajdeme. Neboť my po nich chlebem a oni po nás kamenem.

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 07:36
 

Fanatismus a blbost jakohokoliv druhu je jedny z mých nejhorších strachů.

 
Avatar
#26091
Jakou menšinu mi to připomíná...

hyenka
Zaslat zprávu
Přidat do přátel
post Zaslal: 20.09.2012 07:16

Odpověď na příspěvek #26088
Uživatel: maje

já hlavně nechápu to, že muslimové, žijící ve Francii,...
 

Vidíš, asi jsi uhodila hřebíček na hlavičku, já mám jasno, na vině chování "některých" je zřejmě nadbytek pigmentu.

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 07:03
 

já hlavně nechápu to, že muslimové, žijící ve Francii, (která jim umožňuje svobodně se chovat, žít tam, ...) klidně zapalují vlajku této země - domoviny a vyzívají všechny, aby se jim omluvili. přece když se mi nelíbí, že si ze mě nebo mojí víry neustále dělají srandu a mě to vadí, tak se seberu a odejdu. a ne, že budu využívat výhody a  ještě řvát, že bude všechno podle mě. jakou menšinu mi to jenom připomíná?

 
Avatar
post Zaslal: 20.09.2012 06:24
 

Míšo, moc pěkně napsánoOk. Zrovna včera jsme se na toto téma bavily s maminkou, a dospěly jsme k podobnému závěru. Na mysli mi přitom vytanulo jedno (tuším arabské) přísloví: "Nedráždi kobru bosou nohou!"

 

Sobotní příloha

Poslední vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist