Mám to! Zeman neměl babičku!

No já tu naší úžasnou volební anabázi nějak důstojně uzavřu, abychom se mohli věnovat něčemu bohulibému. A udělat to musím, protože se z té kocoviny prostě nějak vypíšu a vy budete teďko trpět. Ale nemusíte, můžete svobodně nečíst. Já jsem totiž liberál, vychovávaný svou babičkou, dědou a mámou. Akorát teď nějak nevím, jestli jim být vděčná, nebo ne…

Protože to bylo furt….

 

Michalko slušná holčička tohle a slušná holčička tamto…

 

  • „Michalko pozdrav hezky“

 

  • „Michalko, neukazujeme prstem na lidi“

 

  • „Michalko nemlaskej, to se nesluší“

 

  • „Michalko, nesrkej, to se nesluší“

 

  • „Michalko nepokřikuj, to se nesluší“

 

  • „Michalko, jak se říká?“

 

  • „Michalko musíš počkat, až ti podá ruku starší člověk“.

 

  • „Michalko neskákej druhému do řeči, to je neslušné“

 

  • „Michalko, jak to mluvíš, to se neříká!!!“…

 

…Jako to poslední, to se prosím pěkně týkalo věty „to je ale blbeček“, a šlo o zničenou tříkolku na pavlači domu na Smetanově nábřeží, aby bylo jasno.

 

Vtělený Guth Jarkovský měl etiketu v malíčku. Napomínala mě všude a vždy s oblíbeným „slušná holčička musí/nesmí

 

Občas jsem měla dojem, že smím pouze dýchat a to ještě potichu, protože funět jako sentinel taky není ready.

 

A protože můj smích připomíná vuvuzelu, mám zakódováno: „Michalko směj se distingovaně“.  Věděla jsem houbeles, (sorry babi) co to znamená, ale vyvodila jsem, že to bude něco moc slušného, takže jsem se opravila na polohlasné „chichi – chacha - chocho“.

 

Řechtala jsem pouze tehdy, když u toho babička nebyla.

 

No ale mamka se nemusela bát se mnou někam jít, že jí tam vystřihnu „foo páá“, jak by řekla babička.

 

Ta Mamka, která mě zase pro změnu zasvětila do tajů politického soukolí komunismu, a jako zavilý antikomunista mě vychovávala k vědomí, že naším prvním prezidentem nebyl Gottwald, ale Masaryk, a že v 68 nám tu fakt nikdo nepomáhal, ale sprostě nás okupoval.

 

Máma, díky které jsem znala Kryla od 12ti let a zpívala jsem si „bratříčka“ ve vaně a věděla jsem, že svoboda není jen tak ledajaké slovo.

 

Máma, která četla všechno od rodokapsu, po posledního Rožmberka, a jejíž knihovna dodnes vypadá jako národní literární archív a její všeobecný přehled jako Ottův slovník naučný.

 

Máma, díky které mám vřelý vztah ke knihám od chvíle, kdy jsem namísto Malého Bobše, shltla Bocaccio dekameron, což mi před tím zatrhla. (Toho Bobše jsem přečetla pak taky - dekameron byl lepší).

 

Máma vychovaná babičkou a dědou.

 

Dědou, který mě učil, že „kdo není schopen oběti, ten není lásky hoden“.  

Že čest a statečnost jsou základem mravní hygieny člověka, že takt není pomazánka na chleba, ale projev vrozené inteligence, že lež je projevem zbabělce a zbabělost projevem slabého charakteru, že člověka dělá Člověkem odvaha a hrdost.

 

Že „sláb je ten, kdo ztratil v sebe víru…“, že pozbýt pokory, znamená podkopat základy sebe sama.

 

Děda, kterého jsem zbožňovala až do jeho posledního dechu, jako největšího gentlemana, kterého kdy zrodil tento vesmír, ten, jehož základ jsem povinně předala svým dětem.

/nebo se o to alespoň pokusila/.

 

Děda, který ctil babičku jako ženu, a jehož krédo „ženu ani květinou“ na sebe bralo na veřejnosti podobu, ze které měly sousedky orgasmické pocity, ledva v tom klobouku a dlouhém, tmavém kabátě, s babičkou, kterou tituloval zásadně „Anuško“, zaháknutou za jeho rámě, vyšel na ulici.

 

Jenomže teď vlastně nevím, jestli se na mě tihle tři nějak neblaze nepodepsali.

 

25593M2Y.jpg

 

Vždyť všechno, co mě učili, se ukazuje být čirou krávovinou, neaktuální a nepotřebnou a tím pádem mám teď problém vůbec nějak zapadnout …

 

* … kdybych babičce teď chtěla reprodukovat veřejný slovník prezidenta republiky, a k tomu jí pověděla, že neukazuje jenom prstem, ale rovnou holí proti druhému člověku a to ještě na veřejnosti a v televizi, že skáče lidem do řeči, lže, povykuje a veřejně se opíjí, tak by ta chuděra umřela třikrát a ne jenom jednou.

 

* Kdybych měla dědovi vyprávět, jak se teď zachází se ctí, pravdou, poctivostí, statečností, pokorou a hrdostí, tak by byl štěstím bez sebe, že je pod stromem na Olšanech a možná by se pokusil i zahrabat hlouběji.

 

Celý víkend přemýšlím, kde se stala ta chyba, že teď musím být v šoku z toho, že více, než dva a půl milionu lidí se s klidem ztotožní s něčím, co mě vtloukali moji drazí blízcí jako absolutně nemyslitelné, jako špatné...

 

A přišla jsem na to!

 

Miloš Zeman neměl, kdo by ho naučil, co se sluší, co smí a nesmí říkat, jak se chovat k ženám, že lhát se nesmí, ukazovat na lidi holí že se nedělá, ani skákat do řeči, že opíjet se veřejně je neslušné, a že takt a poctivost nejsou druhy pomazánky, protože očividně neměl babičku a dědu!

 

25591MmQ.jpg

 

No a 2 800 000 lidí v téhle zemi taky ne, takže to všecko, co se nesluší, jednoduše nemohou vědět.

 

Ale zase je dobrý, že 2 700 000 lidí babičku a dědu měli, a proto tyhle věci vědí.

 

Jsem ráda, že s touhle výchovou nakonec nejsem sama, že někam s tímhle základem přece zapadnu.yes

 

Michaela Kudláčková


vizitka Kudláčková


 


Hodnocení článku

Hodnotilo 38 čtenářů průměrem 3.95 bodů z pěti


Čtěte také:

Popelky Popelkám: DÍKY, že vás máme! 
Poselství Bohů od Magdaleny Zachardové je branou k budoucnosti? 
Tak prý Nejšťastnější na světě? 
Vejce zdarma, dnes do 22:00 ! 
Vítej v klubu, Ameriko! 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
Avatar
post Zaslal: 01.02.2018 18:05

Odpověď na příspěvek #212563
Uživatel: Hefi

Myslím si že president republiky by měl reprezentovat,chovat se slušně a...
 

Ok ... mě taky no.

 
post Zaslal: 31.01.2018 19:55
 

Myslím si že president republiky by měl reprezentovat,chovat se slušně a jít příkladem hlavně i mladé generaci.Bohužel si budeme muset na takového presidenta zase 5let počkat.A doufám,že se zadaří.Snad už to vezmou do ruky mladí lidé.

Z výsledku je mi moc smutno!

 

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 10:59
 

Tisíce lidí v téhle zemi se staly pouhopouhým nástrojem, jenom to nevidí. Ve svém postoji jsou ryzí a to je šílený. 

 

Jde o to, ukázat na velmi nebezpečného nepřítele, jeho schopnosti nadhodnotit, démonizovat a nafouknout. Vyděsit okolí.

 

To je první krok.

 

Druhý je nabídnout hrdinu, který má moc nepřítele eliminovat.

 

Třetí krok každého, kdo má odlišný názor ne na nepřítele (!!!!!) ale na hrdinu, spárovat s tím nepřítelem.

 

Jinými slovy, kdo nevolí KSČ, je NEPŘÍTELEM STÁTU, kdo nemá rád Hitlera, MÁ RÁD ŽIDY a je nebezpečný.

 

Rozdělíme společnost a poštveme ji proti sobě. Vlastně už ani nemusíme, protože to už zařídí model NEPŘÍTEL STÁTU, potažmo lidu, potažmo ten, kdo je přítel nepřítele.

 

  Následky - fatální !!!

 

A na tuhle jednoduchou rovnici například po roce 1945 a dál, v roce 1950 a dál, lidi přišli taky, ale pozdě.

 

A kde je, v tom, co jsem uvedla rozdíl mezi tím, co se děje teď v hlavách lidí????

 

Kdo nevolí Zemana, chce migranty!!!

 

A NENÍ TO PRAVDA!!

 

Je to manipulace, která má jeden jediný cíl. A ten je stejný, jako výše.

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 10:33
 

Ty nejsi fanynko Pepa, to rozhodně nikdo neřekl a tady by to nikdo ani neudělal. 

 

Ale na něco se zeptám ... dala bys p. Zemanovi řidičák, auto, posadila k němu svoje blízké a poslala je s ním po D1 do Brna? 

 

Chtěla bys, aby Tvou firmu, reprezentoval u obchodních partnerů člověk, ač dlouholetý zaměstnanec, který je ale každou chvíli opilý, vulgární a každého jen napadá a uráží?

 

Chtěla bys, aby takový člověk vedl zájmový kroužek Tvých dětí?

 
post Zaslal: 31.01.2018 10:14

Odpověď na příspěvek #212543
Uživatel: Aki

To, že Drahoš je jen loutka, to jsem taky četla už mockrát, a taky by mě...
 

Njn, tak jsem asi Pepa ze čtvrté cenové bez mozku a nemám právo volit... Tongue out Asi by měli volit jenom vysokoškoláci a pracháči... Laughing

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 09:44

Odpověď na příspěvek #212544
Uživatel: fandys

Co třeba názor kandidáta Horáčka: Nejhorší střety jsou...
 

Horáček, pokud vím, v druhém kole Drahoše podpořil.

Hlavně by si měli všichni uvědomit, že Drahoš není politik per se. Možná to spoustu lidí tak dráždilo, protože jsou zvyklí na žumpu a žumpa jim přijde jako norma..

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 09:42
 

Hm, asi tu všem chybí totalitní dikatura nebo monarchie, když jim reprezentativní povinnosti připadají málo.

Hele, nechcete příště volit mně? Umím anglicky a nemám žádný program..

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 09:40

Odpověď na příspěvek #212543
Uživatel: Aki

To, že Drahoš je jen loutka, to jsem taky četla už mockrát, a taky by mě...
 

Lidi zatim jeste nechápou a za ty roky proste nevi, ze v CR je parlamentni system a programy a cile maji mit politicke strany a hnuti, ne prezident republiky. Ten tu neni od toho, aby mel vize a program, jeho povinnosti urcuje Ustava, ale tak to dopada, kdyz muze hlasovat kdokoliv, i ten, kdo nezna ani ty uplne zaklady. :-(

 

Proste nechapou, ze on ma mit hlavne reprezentativni funkci. Kolikrat mi prijde, ze v nem hledaji spasitele a toho, kdo ridi nasi zemi, ale tak to neni. Jim je to ale jedno. 

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 09:29

Odpověď na příspěvek #212544
Uživatel: fandys

Co třeba názor kandidáta Horáčka: Nejhorší střety jsou...
 

Co o člověku vypovídá více, to, co o něm kdo řekl či napsal, nebo jeho skutečné činy?

Co více rozvíjí každou osobnost, přebírání názorů jiných nebo vlastní hledání, zjišťování a ověřování skutečnosti? Wink

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 09:04

Odpověď na příspěvek #212543
Uživatel: Aki

To, že Drahoš je jen loutka, to jsem taky četla už mockrát, a taky by mě...
 

Co třeba názor kandidáta Horáčka:

Nejhorší střety jsou podle něho s Jiřím Drahošem: "Je to jako vzít šavličku a sekat do mlhy. Nemá program, žádnou vizi, nic."

https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/drahos-je-horsi-nez-topolanek-rika-horacek_456197.html

 
Avatar
post Zaslal: 31.01.2018 07:57
 

To, že Drahoš je jen loutka, to jsem taky četla už mockrát, a taky by mě zajímalo, odkud se to vzalo, i to, že nemá vlastní názor.

Vždycky jsem cháhpala Prezidenta jako reprezentativní osobu, ne jako Pepu od vedle z čtvrté cenové, ale možná je to tím, že mám jinou mentalitu a s Pepama od vedle ze čtvrté cenové se nestýkám ani v běžném životě, takže je nepovažuju za něco hodného adorace.

 
post Zaslal: 30.01.2018 23:35

Odpověď na příspěvek #212536
Uživatel: Michaela Kudláčková

jak to myslíš, "získává energiii"?
 

Máš SZ

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 23:21

Odpověď na příspěvek #212536
Uživatel: Michaela Kudláčková

jak to myslíš, "získává energiii"?
 

Ja spis myslim, ze si cechra ego, kdyz muze nekoho urazit a slovne napadnout. Jako kdyz treba po vyhlaseni vysledku nerozumel redaktorovi, tak ho oznacil za "mutanta". Jemu se libi urazeni druhych a z toho zije. 

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 23:05

Odpověď na příspěvek #212535
Uživatel: Nora

No,  já měla obě babičky, a ač jsem je měla velmi ráda, byly dny, kdy mne...
 

jak to myslíš, "získává energiii"?

 
post Zaslal: 30.01.2018 22:09
 

No,  já měla obě babičky, a ač jsem je měla velmi ráda, byly dny, kdy mne štvaly, právě tou občasnou drezurou... Ano, je fajn, když nám někdo vštípí, že je dobré si umýt ruce, pozdravit, neskákat lidem do řeči, ale bývala bych ocenila víc tolerance v tom, že jako dítě mám jinou představu o svém životě, případně co se líbí mně. Protože mezi vnoučete a prarodičem je obvykle odstup cca 40 let, což už je rozdíl.  Chápu tenhle článek jako nadsázku a zamyšlení a tak ho beru. MZ svých chováním poutá pozornost a získává energii a to je možná to, proč to dělá.

 
post Zaslal: 30.01.2018 22:06
 

Jenom pro inspiraci, jakého prezidenta mají ve Finsku.

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/84733/kdyz-prezident-spojuje-fascinujici-pribeh-finskeho-prezidenta-ktery-o-vikendu-suverenne-obhajil-svuj-post.html

neznám ho, do dneška jsem o něm neslyšela, jen mne zaujal jeho příběh v tisku.

 
post Zaslal: 30.01.2018 19:46

Odpověď na příspěvek #212530
Uživatel: peetrax

Já bych se jen zeptala, jestli to, že je J. Drahoš loutka, která...
 

Ale já to vím... Wink

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 19:12

Odpověď na příspěvek #212531
Uživatel: Geri

Výsledek voleb vypovídá o stavu naší společnosti jako celku....
 

OkAwesome

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 18:20
 

Výsledek voleb vypovídá o stavu naší společnosti jako celku. Prostě lid země rozhodl a je třeba to tak brát. Mnoho lidí se rozhodovalo na základě svého dojmu nebo toho, jak se jim věc na povrchu jeví. Dojem, vnitřní cítění, je jedna stránka. Ověřování, hledání faktů, pravé ryzí skutečnosti, je stránka druhá. Správné vyrovnané rozhodnutí však vyžaduje obě. Tato společnost je ve vývoji a svoji rovnováhu stále hledá. K prozření a pochopení toho, co je dobré, co je pravda a skutečnost, je mnohdy třeba bohužel nejdřív zažít to, co je špatné, co je lež a iluze.

 

Přeji naší zemi do dalšího vývoje čím dál více těch, kdo si budou svoje dojmy a pocity ověřovat, na základě faktů, doložených informacích a reálných podkladů, čím dál více těch, kdo prozří pravdu a skutečnost Smile 

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 18:02

Odpověď na příspěvek #212524
Uživatel: fanynka

Raději Míšo volím někoho, kdo řekne nahlas co si myslí, než...
 

Já bych se jen zeptala, jestli to, že je J. Drahoš loutka, která kýve, jste zjistila sama, nebo jste to někde četla či slyšela a pak přijala za své? Nemyslím to zle, ale viděla jsem předvolební debaty, i ty, kterých se Ing. Zeman neúčastnil, a tam J. Drahoš jen nekýval, ale i mluvil a většinou to mělo hlavu a patu. Ono tohle papouškování naučených a přejatých frází je hodně poznat, protože to tak opakujete všichni, postrádá to vlastní názory a myšlení. Ale skutečně by mě to zajímalo. 

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 17:46

Odpověď na příspěvek #212520
Uživatel: fanynka

Měla jsem babičku, naučila mě myslím slušnému chování a...
 

Prezident republiky nemá pravomoc přijímat uprchlíky. Ono to před volbami kolovalo už mockrát, že toto prezident nemůže, ale myslela jsem, že se to dozvěděli všichni. Asi ne. Frown

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 17:45

Odpověď na příspěvek #212527
Uživatel: fandys

Tak to jsem ráda. Sama jsem vychována bez babiček jen svými rodiči a...
 

To bude teď hodně potřebovat, chudák. Cestou z volebního štábu zkolaboval v autě a doteď je v nemocnici (osvědčený zdroj). 

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 17:21

Odpověď na příspěvek #212526
Uživatel: Michaela Kudláčková

Tak samozřejmě, že pokud se nenadává, pokud člověk není...
 

Tak to jsem ráda. Wink

Sama jsem vychována bez babiček jen svými rodiči a považuji se za slušného člověka. Ne všechno se mi u pana prezidenta líbí, ale hlas jsem mu opět dala. Wink

Přeji mu hodně sil a zdraví. Smile

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 16:26
 

Tak samozřejmě, že pokud se nenadává, pokud člověk není agresívní na ty, kdo mají jiný názor, tak je všechno v naprostém pořádku.

 

Jsem moc ráda, že se společnost na Popelkách k vulgarismům a podobným excesům, které vadí nám všem, neuchyluje. 

 
post Zaslal: 30.01.2018 16:20

Odpověď na příspěvek #212524
Uživatel: fanynka

Raději Míšo volím někoho, kdo řekne nahlas co si myslí, než...
 

V mém okolí, dokonce v rodině volili různě, však nemáme a nikdy nebudeme mít všichni stejný názor.

 
post Zaslal: 30.01.2018 16:18

Odpověď na příspěvek #212523
Uživatel: Slávka3

Taky jsem mela babicku a volila jsem M.Zemana zrovna jako Ty a take na nikoho nenadavam. Zkratka...
 

Raději Míšo volím někoho, kdo řekne nahlas co si myslí, než loutku, která bude na vše kývat. Nechtěla jsem pouze někoho, kdo líp vypadá, je zdravější a na veřejnosti mluví slušně. Wink Měla jsem výběr ze dvou, tedy jsem si vybrala. A nestydím se za to. Smile

 

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 15:49
 

Taky jsem mela babicku a volila jsem M.Zemana zrovna jako Ty a take na nikoho nenadavam. Zkratka nekdo se neumi smirit s prohrou

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 15:37

Odpověď na příspěvek #212520
Uživatel: fanynka

Měla jsem babičku, naučila mě myslím slušnému chování a...
 

Fanynko, ale Zeman nemůže z titulu své funkce udělat proti, nebo pro množství přijatých či nepřijatých běženců, vůbec, ale vůbec nic.

 

A ani pan prof, Drahoš by nemohl, a ani nikdo v pozici prezidenta republiky. 

 

Je to úplně stejné, jako založit kampaň na sloganu "Stop vraždám". Hang

 
Avatar
post Zaslal: 30.01.2018 13:46
 

Tady je krásně vidět, jaké je obecné povědomí lidu o pravomocech prezidenta...

A taky, na co přesně byla ta kampaň cílená..

 
post Zaslal: 30.01.2018 11:09
 

Měla jsem babičku, naučila mě myslím slušnému chování a myslím, že i slušná jsem... ale přesto jsem volila Zemana. U mě Drahoš prohrál hned poté co prohlásil, že není problém přijmout 2600 uprchlíků. S tím nesouhlasím a ani ho nechápu, je katolík... Víc se k tomu nemám potřebu vyjadřovat, na nikoho nenadávám a s nikým se kvůli tomu nehádám.

 
Avatar
post Zaslal: 29.01.2018 14:01
 

souhlasím s tebou. Máš pravdu, tím to bude!! A ještě chlastem. A přebujelým sebevědomím. A pocitem, že MŮŽE opravdu všechno.

 
Avatar
post Zaslal: 29.01.2018 10:07

Odpověď na příspěvek #212505
Uživatel: O.M.B.

Vzhledemk tomu, že pana Zemana volila cca 1/3 oprávněných voličů, tak lze...
 

Máš pravdu, Olgo Love it

 
Avatar
post Zaslal: 29.01.2018 10:06

Odpověď na příspěvek #212504
Uživatel: Zoffany

Míšo děkuji ti,že i mně snad tímto zduvodnenim neexistence babičky u...
 

Děkuji Ti moc. Taky bublám a abych si neničila zdraví, přetavím to na něco snesitelného, mnohdy osvobozujícího... tedy na humor a na taky oněch 2 700 000 ostatních. A to je myslím v podstatě velká výhra pro někoho, kdo byl zcela neznámým pojmem ještě nedávno.

 

2 800 000 naopak není příliš výhra pro druhou stranu, uvědomíme-li si, v jaké profesní výhodě ten člověk byl. 

 

To je stejné, jako by Sparta prohrála s amatéry 5:4. Wink

 
Avatar
post Zaslal: 29.01.2018 07:43
 

Vzhledemk tomu, že pana Zemana volila cca 1/3 oprávněných voličů, tak lze předpokládat, že zbývající 2/3 jsou slušní lidé. 

 
post Zaslal: 29.01.2018 07:40
 

Míšo děkuji ti,že i mně snad tímto zduvodnenim neexistence babičky u toho množství zemanofilů,popřipade zemanotolerujicich.pomuzes toto pochopit.. Taky to ve mně pořád vnitřně bubla,že tolik lidi je hodnotove úplně jinde. 

Moc ti Míšo děkuji za vše,co.jsi pro tyhle volby udělala.

Protože.dle mého názoru musíme začít vždy každý u sebe. A tys to v mých očích udělala. Díky!!! 

 

Sobotní příloha

Poslední vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist