Letiště Václava Havla : ANO či NE?

Smutek, dojetí, vzpomínky, otazníky.... To a mnohem víc vyvolalo nedávné úmrtí exprezidenta Václava Havla, osobnosti, která z našich pamětí jen tak nezmizí. Stejně jako před 22 lety, i před letošními Vánocemi bylo vidět v ulicích davy lidí, toužících znovu uctít člověka, který pro náš národ (a nejen pro něj) opravdu něco znamenal. A taky skutečně něco udělal. Malý velký muž činu, jak mu mnozí přezdívali...

Nejen proto přišel producent, režisér a zakladatel Febiofestu Fero Fenič s návrhem, aby bylo po Václavu Havlovi pojmenováno ruzyňské letiště.

 

Proč zrovna to?

Režisér vidí v tomto místě symboliku : Havlova trnitá cesta na Pražský hrad vedla obrazně řečeno rovnou z ruzyňské věznice, kde trávil několik měsíců ve vyšetřovací vazbě.

 

Feničova výzva vládě strhla lavinu zájmu nejen mezi významnými českými osobnostmi, ale i lidmi "obyčejnými".

K dnešnímu dni souhlasí s Feničovým návrhem už přes 65 000 občanů, kteří na stránkách www.letistevaclavahavla.cz stvrdili svůj souhlas elektronickým podpisem.

 

Výzva však vyvolala i polemiky a diskuze.

Je skutečně nutné, aby v tak krátký čas po Havlově smrti přicházely podobné, dle názoru některých, bizarní výzvy?

Ano, po spoustě světových státníků jsou letiště už pojmenována, i my máme alespoň "naše" Masarykovo nádraží, ale i tak má už tato pocta Havlovi své odpůrce.

Skeptický vůči návrhu je například i ministr financí Kalousek, jehož resort spravuje majetek českého státu, tudíž i ono ruzyňské letiště...

 

Václava Havla podle mě lidi měli buď rádi, protože dokonale naplňoval představu, že je jedním z nich, nebo ho prostě  "nemuseli".  Rozhodně ale, nic mezi. Opravdu neznám ve svém okolí nikoho, komu by byl ukradený.

 

Přihodíte i vy svůj podpis a podpoříte Feničovu výzvu?

Jste pro ANO vlády, která má o návrhu rozhodnout?

 

Já už tak učinila a přesto, že jsem člověk poměrně konzervativní, vůbec mi nebude vadit, až jednou budu rodičům před dovolenou říkat, že mi to letí v pět "od Havla"....

 

3466MTY.jpg


 

Dita (Amazonka)


 

3072NDY.jpg


 

Přemýšlela jsem nad tím, Dito, od první chvíle, kdy se návrh veřejně objevil.

 

Musím říct, že ani mě vnitřně či vně naprosto neuráží, a naopak je mi velice blízká představa, že by právě letiště v pražské Ruzyni neslo jméno tohoto prezidenta.

 

Dokonce mám takový pocit, že by si to zasloužil a navíc si ještě myslím, že by jméno Václava Havla ruzyňskému letišti tak nějak, ryze lidsky slušelo.Smile

 

Já jsem pro ANO.

 

Míša K.


 


Hodnocení článku

Hodnotili 4 čtenáři průměrem 4 bodů z pěti


Čtěte také:

Bůh Tě viděl, poctivá Kentánová! 
Ještě se mi směj. XI. kapitola 
KRÁSNÝ ŠTĚDRÝ DEN A VEČER, POPELKY! 
Připomínáme: Vlajka pro Tibet 
Soutěž: Poznávačka o onyx a knihu 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
post Zaslal: 13.01.2012 13:39
 

Já jsem proti...

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 23:27

Odpověď na příspěvek #12740
Uživatel: Stara Blazkova

Já s tím problém vcelku nemám, Václava Havla fakt...
 

On se Klaus chystá do truhly, a že nic nevím, já spíš slyším, že je sexuálně stále aktivní....Joke

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 23:25

Odpověď na příspěvek #12774
Uživatel: b\'Ellana

Navrhuji přejmenovat Zlín. Mají tam s tím zkušenosti. Už byl...
 

ROFLTak to je skutečně třešnička na dortu, já se budu smát ještě v posteli.

Zkušenost je vskutku dobrá věc a třeba jim nějaké finance z poledního přejmenování  ještě zbyly? Ale to asi těžko v dnešní chudé době, žejo?

 

Ovšem v tomto případě jsem ochotna, i jako nezaměstnaná přispět do sbírky....

 
post Zaslal: 12.01.2012 21:50
 

Navrhuji přejmenovat Zlín. Mají tam s tím zkušenosti. Už byl Gottwaldov, teď by mohl být Havlov. VH měl ke Zlínu vztah přes rodinu své matky.Smart evil

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 20:50

Odpověď na příspěvek #12667
Uživatel: Kaylie

Četla jsem včera o tom diskuzi kdesi na netu a docela se všichni shodovali.  ...
 

Souhlas. A pobavila mě iniciativa přejmenování Václava Klause na Václava Havla. Ha Ha

 
post Zaslal: 12.01.2012 12:47
 

Já s tím problém vcelku nemám, Václava Havla fakt uznávám a bylo by to určitě důstojné, jen si říkám, že by s tím klidně mohli chvíli počkat, když se teď všude šetří a utahujou opasky... Jen doufám, že se mezitím na jeho místo nevetře třeba současný prezident.

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 12:43

Odpověď na příspěvek #12720
Uživatel: Michaela Kudláčková

To je také pravda. I divadlo by nabylo špatné. Víš,...
 

Divadlo je rozumné, letiště je nesmysl a ještě drahý.

A už k této věci neřeknu půl slova, slušné by nebylo a neslušná raději ne.

Jdu si pro lepenku na koberce a zalepím si ústní otvor. 

Dneska jsem tu tak hezky mluvila, že obývák máme plný "lehlých děv", ani se sem nemohou vměstnat, pes utekl, jdu na autobus, kamarádka čeká, snad mne rozveselí!

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 12:31

Odpověď na příspěvek #12720
Uživatel: Michaela Kudláčková

To je také pravda. I divadlo by nabylo špatné. Víš,...
 

Svět osobnost V.H. vidí ve zcela jiném světle. Nejspíš proto.

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 12:31

Odpověď na příspěvek #12709
Uživatel: Kaylie

Důvod je - Havel prý byl zavřený na Ruzyni, ale pochybuju, že na...
 

Já žádných 140 tisíc nikomu nedlužím,ať to  zatáhne,kdo to rozfrcal..Rock

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 12:25

Odpověď na příspěvek #12709
Uživatel: Kaylie

Důvod je - Havel prý byl zavřený na Ruzyni, ale pochybuju, že na...
 

V tom případě není co řešit - nepřejmenovávat.

 
post Zaslal: 12.01.2012 12:18

Odpověď na příspěvek #12699
Uživatel: Quentinová z Montargis

Osobně si myslím, že to není nutné a nechat Ruzyni Ruzyní je...
 

To je také pravda. I divadlo by nabylo špatné. Víš, myslím, že je to strašně čerstvé, ale z druhé strany mi rve srdce, že mu ve světě snad dokáží projevit úctu ochotněji, než ve vlastní zemi. Cry

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 11:23

Odpověď na příspěvek #12699
Uživatel: Quentinová z Montargis

Osobně si myslím, že to není nutné a nechat Ruzyni Ruzyní je...
 

Máš pravdu je to takové nějak rozumnější všestranně či jak to říct.

 

Po Viktoru  Koženém bych navrhla pojmenovat tunel Blanka.

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 11:14

Odpověď na příspěvek #12694
Uživatel: Dante Alighieri

Je k tomu přejmenování nějakej důvod? Mně to přijde zbytečný. Ale zas...
 

Důvod je - Havel prý byl zavřený na Ruzyni, ale pochybuju, že na letišti:-)

 

Tak ať přejmenují věznici a je to.

 

Jinak mi to není jedno, když si pomyslím, že to bude stát miliony - ne-li víc, které si půjčujeme a otloukají nám o hlavu, že každý už dlužíme přes 140.000, já tedy asi ne, když mi bývalý zaměstnavatel dluží 120.000...to se naštěstí mám!Smoke

 
 

www.novinky.cz

Knihovna v Paříži ponese jméno Václava Havla

 

Bravo !

 
 

Osobně si myslím, že to není nutné a nechat Ruzyni Ruzyní je lepší...snad by ho víc těšilo, kdyby o něm neslo jméno divadlo nebo hudební festival s bigbítem, než letiště...

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 10:13
 

Je k tomu přejmenování nějakej důvod? Mně to přijde zbytečný. Ale zas nejsem nijak zásadně proti. Spíš je mi to jedno.

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 08:19

Odpověď na příspěvek #12670
Uživatel: Renata Petříčková

Myslím si, že je to hloupost. Mimo jiné i proto, co píše Kaylie....
 

JJ, ale to je tak i s církevními restitucemi  - 2/3 (47,3 %) národa říkají NE, 22,1 % SPÍŠE NE, 8,1% NEVÍ a Ano 14,1 !!!

 

z čehož vyplývá, že národ je tu od toho aby platil a ne do něčeho mluvil.

Jo zeptají se, odpovíme, ale v tom je začátek i konec "demokracie".

 

Když to vezmu úplně lidově, tak přece celý národ není jednoho náboženství, ale celý národ bez ohledu na své přesvědčení na jedno jediné náboženství platí, to přece není normální.

To musí uznat i člen té církve, co na tom vydělává.

 

To je jako bych svému dítěti nedala svačinu do školy, ale sousedovic ano, přestože si moc nerozumíme, asi v tom je princip, zapření sama sebe a láska k bližnímu...Awesome,

trochu zvráceně pojatá.

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 07:50
 

Myslím si, že je to hloupost. Mimo jiné i proto, co píše Kaylie. Když po mě měl někdo něco pojmenovat, asi bych byla ráda, kdyby mi to bylo blízké. Lidsky, profesně, po člověčím.

Nebo prostě "jen" ulici, náměstí, jako výraz úcty.

 

 

 
Avatar
post Zaslal: 12.01.2012 07:00
 

Četla jsem včera o tom diskuzi kdesi na netu a docela se všichni shodovali.

 

Největší bouře byla kolem tradice jména letiště, nákladů na přejmenování, když bereme peníze invalidům a kdekomu, zadlužujeme se a zdražujeme, další byl podiv nad "pompézností" rodiny, že to nikdo nečekal a navíc (ani to nevím), že se Havel letadel bál a že je to výsměch tedy úplně všem, od Havla po naštvaný národ.

Padl návrh i na přejmenování tunelu Blanka...samozřejmě zas výsměch.

 

Já osobně se přikláním k názoru, že když dramatik, tak divadlo a ne letiště, to  mi nevadí, ale když jsem poprvé slyšela o přejmenování letiště,  myslela jsem si, že jde zas o něčí "duchaplnou" srandu, tady už nevěřím ani sama sobě,  natož někomu.

 

Mně je to fuk, prachy stejně rozkradou zas, zdražovat a krást se bude, dokud to opravdu půjde a bude z čeho, lidí budou otrávení, zoufalí, bezdomovci, exekuce, půjčky, v televizi, tisku neuvidíme žádnou pozitivní zprávu, dokud prostě se fakt něco nestane.

 

Takže já osobně jsem proti nebetyčnému a zbytečnému luxusu přejmenování letiště na cokoliv a divadlo vidím celkem na místě.

Jenže lidí se stejně ptát nikdo nebude (jsem členkou Sanepu, vím jak tam dopadl průzkum, je to už k vidění) a už se vracím k oblíbenému heslu za komunistů

"čím hůř, tím líp!!!!"Are you crazy

 

Právě teď

Dnešní vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist