Kaddáfí, boží mlýny melou! Média, z těch obrázků je mi špatně!

Na jedné straně pocit spravedlnosti, kdy člověk mající na svědomí tisíce životů a teror, konečně nemůže škodit, naděje na svobodnou Libyii pro mnoho tamních obyvatel,a na straně druhé si civilizovaný, demokratický, morálně vyspělý západní svět pouští obrázky vyděšeného, umírajícího těžce zraněného člověka, který pohasínajícím pohledem hledí do objektivu.
BYLO MI ŠPATNĚ!

1853YTR.jpg

 

Upřímně se přiznám, že někde uvnitř cítím pocit spravedlnosti pro člověka, který se stal za 42 let své vlády symbolem utrpení teroru, diktatury a masového likvidování těch, kteří by se jen pokusili nesouhlasit nebo se stavět proti režimu.

 

Jsem naprosto za, aby lidé typu plukovníka Kaddafího navždy zmizeli z lidské společnosti, a aby neměli možnost vraždit, mučit a jinak ubližovat lidem, a vyvolaným strachem je držet jako ovce v poslušnosti pod hrozbou smrti.

 

Mám radost z toho, že Libyjci mají teď naději na svobodný život.

Pevně věřím, že Libyjci teď odloží zbraně a vymění je třeba za lopaty a lžíce či jiné věci, prostřednictvím kterých budou budovat svobodnou a prosperující, demokratickou zemi.

 

Také doufám, že se bude svět a spojenci podílet také na pomoci jiným zemím, kde vládne nesvoboda, a kde žijí lidé v područí teroristických a dikrátorských vůdců.

Například komunistická Korea, Čína a podobně. 

 

Rovněž jsem si uvědomila, jak jsem ráda za to, že žiji v zemi, kde se nemusím bát, kde mě za křivé slovo, nebo nesouhlas s vládou nikdo nezastřelí, neukřižuje, nepolije kyselinou, že mi nezabije děti.

 

Že společnost, ve které žiji, je chráněna nejen zákony, které jakžtakž fungují, kde je každému zaručeno právo na svobodu slova, vyznání a politického názoru.

 

Že morální kodex a úroveň mé země a společnosti je na výši, a že západní civilizace je mnohem více orientována a soucit, etiku a právo na zachování důstojnosti.

 

Právě proto, je na mě moc, že na všechny stránky internetů a na televizní obrazovky mohl právě tento civilizovaný svět s vžitým etickým a humanistickým smýšlením, vložit k podívání obrázky krvácející lidské bytosti, z rozmlácenou hlavou, která je smrtelně raněna vláčena davem vzbouřenců, a kdy některým médiím pomalu nestačí plocha stránky pro zvětšeninu vyděšeného, umírajícího obličeje s detailem na hrůzu v očích.

 

Nemrzí mě, že Muammar Kaddáfí zemřel. Patří mu to a nic jiného ani přijít nemohlo, jestli mám věřit ve vyšší spravedlnost a zákon zpětné vazby.

 

1854MGI.jpg


Překvapilo mě ale, že žiji ve společnosti, která, zapomněla na lidsky morální mantinel!!

Nechci se dívat v přímém přenosu na to, jak dav vraždí člověka!

Nechci zprostředkovaný pohled on-line do zděšených očí lidské bytosti, ze které právě odchází život.

 

Ať už jde o kohokoli!

 

Osobně bych nepokládala citlivý výběr filmového a fotografického materiálu za cenzůru, ale za akt lidsky humánní.

 

Michaela


 

vizitka Kudláčková



Hodnocení článku

Hodnotilo 10 čtenářů průměrem 4.3 bodů z pěti


Čtěte také:

Causa Kramný: Monika plánovala rozvod a měla z manžela strach, potvrdil její kamarád 
HODNĚ ŠTĚSTÍ VŠEM! 
Máte křídu? A umíte Tři krále správně „podepsat“? 
Soutěž pro dějepisomilce! 
Vaše recenze:Líbáš jako ďábel! Co na to Kentánová? 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
post Zaslal: 22.10.2011 14:25

Odpověď na příspěvek #7853
Uživatel: ToraToraTora

Právě jsem na netu zachytila video...nechali si MK zamrazit, aby se všichni mohli...
 

...četla jsem to - ani já nechápu. Dobrý je, že Obama si teď cintá pentli, že do konce roku stáhne vojáky. Vsadím 500,- , že do konce roku přijde na něco, proč to nejde.

 
Avatar
post Zaslal: 22.10.2011 11:06
 

Právě jsem na netu zachytila video...nechali si MK zamrazit, aby se všichni mohli přesvědčit , že je mrtví...a tak se táhnou procesí do mrazáku a všichni si ho fotí na mobily. Ne, tohle mi hlava nebere

 
Avatar
post Zaslal: 22.10.2011 06:41

Odpověď na příspěvek #7812
Uživatel: Michaela Kudláčková

...souhlas. Proto jsem taky psala, že by teď bylo dobré odložit zbraně a vyměnit je...
 

nejsem tak naivní, abych si myslela, že TIHLE vědí, jak se drží nářadí k jinému účelu, než k rozbití hlavy tomu druhému....

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 22:59
 

Jo a Lybijci...ti makat nebudou!!! Na to je MK příliš rozmazlil...

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 22:58

Odpověď na příspěvek #7812
Uživatel: Michaela Kudláčková

...souhlas. Proto jsem taky psala, že by teď bylo dobré odložit zbraně a vyměnit je...
 

ty hovada co řvaly Alláhu Akbar a stříleli jak pominutí nad starým mužem nevybudují nikdy nic!!! Nesouhlasila jsem s anexí Lybie a nesouhlasím ani s tím odporným lynčem...lůza se dostane k moci s podporou NATO a EU...fuj!!! Jsem zvědavá, jaký bude další vývoj Lybie...MK byl možná despota, ale dokázal udržet 42!!!! let v regionui klid! Fakt jsem zvědavá, jak a kdo tam ty hordy dá zas dokupy a dokáže z toho neudělat kolonii!!! Každopádně...MK měl styl...udělal pro Afriku a Lybii hodně a to se mu NEDÁ upřít!!

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 14:41

Odpověď na příspěvek #7812
Uživatel: Michaela Kudláčková

...souhlas. Proto jsem taky psala, že by teď bylo dobré odložit zbraně a vyměnit je...
 

ano "postrada lidskost" je spravny vyraz

 
 

* humanismus.

 

 

 
post Zaslal: 21.10.2011 14:30

Odpověď na příspěvek #7811
Uživatel: evelyn

Ja ani nechapu tu krveziznivost a krutost, co v sobe tyhle narody maji. Zabit bezbranneho...
 

...souhlas. Proto jsem taky psala, že by teď bylo dobré odložit zbraně a vyměnit je za nářadí. Bude těžké budovat demokracii a mír, numanismus, sociální cítění a vůbec se zařadit mezi morálně vyspělé národy, když (byť vraha) umlátí  k smrti a jeho umírahící tělo mají na tapetě v mobilu.

 

Myslím, že národ se pozná právě ve chvíli, když dojde na takovéhle "lámání chleba".

 

Může se mnou kdokoli nesouhlasit, ale to, co tady sledujeme s takovým zaujetím, postrádá lidskost.

 

 

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 14:23

Odpověď na příspěvek #7809
Uživatel: Michaela Kudláčková

Přesně. Je dobře, že ten člověk nemůže už škodit, ale my jsme zapoměli na...
 

Ja ani nechapu tu krveziznivost a krutost, co v sobe tyhle narody maji. Zabit bezbranneho cloveka, jasat nad mrtvolou a delat si fotky mobilem je na me silne kafe.

 
post Zaslal: 21.10.2011 14:10

Odpověď na příspěvek #7808
Uživatel: evelyn

To jsem rada, ze nejsem sama, zvedal se mi zaludek, ale neslo to proste prehlidnout,kam se clovek...
 

Přesně. Je dobře, že ten člověk nemůže už škodit, ale my jsme zapoměli na úctu k životu i etiku a všechno. Připadám si jako hyena, když mám pohlížet do očí někoho, kdo umírá a radovat se. A nevyhnu se tomu, protože co otevřu....

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 14:04
 
To jsem rada, ze nejsem sama, zvedal se mi zaludek, ale neslo to proste prehlidnout,kam se clovek podival na netu, v blbce, vsude ten masakr ve velkem, at to neprehlidnem. Hnus.
 
post Zaslal: 21.10.2011 13:56

Odpověď na příspěvek #7789
Uživatel: Tomáš Žebrák

Mě to nevadí. Když jsme museli koukat na mrtvé kurdské děti na...
 

Hezky řečeno.

 

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 13:29

Odpověď na příspěvek #7804
Uživatel: Michaela Kudláčková

Já bych i klidně přiznala, že jsem holt přecitlivělá osoba a na jednu stranu...
 

no právě...

 
post Zaslal: 21.10.2011 13:23

Odpověď na příspěvek #7790
Uživatel: Renata Petříčková

když já se obávám, že právě těmhle je to úplně...
 

Já bych i klidně přiznala, že jsem holt přecitlivělá osoba a na jednu stranu rozumím postoji Toma (je to chlap, víc snese) jen si nejsem jistá, jestli ten výchovný efekt bude tímhle tam, kde má být.

 

Jde ale o něco jiného.

Západní svět se angažoval v Libyi a jinde právě proto, že hlavním důvod, byla pomoc na základě silného sociálního cítění a úcta k životu. (mám-li věřit, že ne kalkul).

A nakonec se zcela bez úcty, bez skrupulí, bez potřeby zachovat jistý etický kodex, paseme na detailech, krvi a umírání, jako barbaři.

 

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 13:18

Odpověď na příspěvek #7789
Uživatel: Tomáš Žebrák

Mě to nevadí. Když jsme museli koukat na mrtvé kurdské děti na...
 

Myslím, že v posledním dílu seriálu Vyprávěj bylo, jak Husák dává Kaddáfímu nejvyšší československé vyznamení. To by měly děti vidět, co byli bolševici za zlo a koho vyznamenávali!

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 11:04

Odpověď na příspěvek #7789
Uživatel: Tomáš Žebrák

Mě to nevadí. Když jsme museli koukat na mrtvé kurdské děti na...
 

když já se obávám, že právě těmhle je to úplně šumák, neb mají přebubřelý pocit vlastní nesmrtelnosti...

že to zasáhne přecitlivělé osoby, které budou postupně ztrácet víru v lásku a dobro (protože JE normální masakrovat lidi)....

a úchyláky, který svým způsobem tenhle styl zpráv vzrušuje....

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 10:58
 

Mě to nevadí.

Když jsme museli koukat na mrtvé kurdské děti na ulicích kolem Halabodžy, na pověšené civilisty na městských sloupech, zbytky mučencýh těl po mučení vládou Saddáma Husajna, tak mi nevadí, že vidím i jeho popravu. Mám pocit zadostiučinění a spravedlnosti. Také jistoty, že je opravdu mrtev.

A hlavně: doufám, že to vidí všichni ti, kteří touží po moci a diktatura a násilí je pro ně způsob, jak jí udržet. Doufám, že se na smrt Husajna, bin Ládina, Kaddáfího, Ceaucesca dívají všichni Chávezové, Castrové a Kim Čong-ilové, aby věděli, že svět přešel do etapy, kdy diktatury začínají být trestány a konce diktátorů jsou smutné.

Je to nehezký pohled vím. Ale odstrašující. Pro ty, kteří si myslí, že jim patří svět a když budou mučit, zabíjet a parazitovat na lidu své země, budou žít spokojený život.

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 10:36

Odpověď na příspěvek #7787
Uživatel: Renata Petříčková

souhlasím. Zpravodajství se už dlouhou dobu cíleně vyhýbám a...
 

Já totiž cíleně od krimi zpráv vyhazuji děti a proto mne naštvalo, že mrtvola kaddáfího běží uplně všude, bez upozornění. Dneska se objevila na netu nová videa lynčování, kde se patologové a komentátoři dohadují, jestli byl ještě naživu nebo byl mrtvý. Ve finále mám pocit, že se mi zasekl počítač, ale ne, to jsou jen zpomalené sekvence, kde je vidět jeho rozstřelená hlava. Tak kde to jsme. Normálně by civilizovanému člověku měla stačit informace, že mrtvý je a okolnosti povstání, ale že budou šperkovat sledovanost takovým videem....ne, už na ně neklikám.

Na krimi občas koukám, bo to bylo kolikrát hodně blízko. Ale když mi uniknou, tak poslední dobou už mne to nemrzí. Jsem přesycena. ne, nehodlám zavírat oči před tím, co se tu děje. jenom už to nemusím vidět v detailu každý cákanec krve.

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 10:26

Odpověď na příspěvek #7784
Uživatel: ToraToraTora

Je zajímavé, že rada pro rozhlasové a televizní...
 

souhlasím. Zpravodajství se už dlouhou dobu cíleně vyhýbám a je mi docela fajn, když vím, že budu mít pár dní oddech i od rozklikávání zpravodajství na netu, dokud neutichne tenhle rozstřílenej chlápek. Fakt to nemusím, považuju to za hyenismus a vůbec úroveň dnešní žurnalistiky je taková, že kdybych to bývala kdysi vystudovala, dnes bych se velmi styděla....

Radši se budu v televizi dívat na souložící dvojice, krkajícího Homera Simpsona a modře pocákané vložky, než na jedny Krimi zprávy či jak se ty zvrácenosti jmenují...

A moc moc lituju lidi, jež na tohle koukají s úžasem, údivem a nemůžou bez toho být. Jsou to ubožáci.

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 09:40
 

Je zajímavé, že rada pro rozhlasové a televizní vysílání řeší kdejakou vložku v televizi při reklamě a něco jako  rozstřílené mrtvoly běží v hlavním zpravodajství a to vím o dvou televizích, které neupozornily na to, že záběry jsou drastické a nerozčtverečkovaly inkriminované detaily. Zřejmě nabyly dojmu, že když to byl takovej hajzl, tak skrupulí netřeba.

 
 

Také jsem se včera pozastavila nad tím, že ty fotky a videa jsou fakt až moc...a na každém hlavním serveru zpravodajském :-( před nedávnem stále na první straně ta parta kolem Bin Ládina, jak byly fotky vedle sebe, mrtví -živí a odkřížkováno červeně, kdo už K.O., teď zase umírající diktátor, kterého vláčí ulicemi, když už dědek chroptí ...

 To je etika jak noha :-(

Nešlo by dát jeho foto za živa a do galerie pro zájemce klik klik zbytek?

 

 Víc než jeho smrt na mne zapůsobil smutný příběh malinkaté holčinky dvouleté, kterou přejely dvě dodávky a nikdo si jí nevšímal na rušné ulici. Díte podlehlo :-(

 
post Zaslal: 21.10.2011 07:47
 

Je dobře, že byl Kaddáfí zesazen. Soud s ním by byl lepší, ale v těchto zemích je to nerealistická představa. Obávám se, že v Libyi teď vznikne stejná demokracie jako v Afghánistanu. Nevěřím jim.

 
Avatar
post Zaslal: 21.10.2011 07:06
 

Jazuzinka píše o Maltě. Malinká Malta je stát, který poskytl pomoc 1600 utečencům přes moře. Angelina Jolie s Bradem Pittem Maltě na utečence věnovali 500 000 dollarů, když tam v červnu natáčeli film. Přes moře utíkalo 15000 lidí a jen tak málo jich přežilo. Úplně mě mrazilo, když jsem viděla v místních novinách, v jakém stavu byli. 

 

Právě teď

Dnešní vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist