Bůh je obří nudle? Proč ne?

Nevím, jestli jste to zaznamenali. Jsou prázdniny, válíme se vody a tak je klidně možné, že vám to ve zprávách uniklo. No mě ne, jsem posedlá zprávami a tak vidím alespoň ty večerní každý den.

Taky proto mi neunikla poslední informace, kterou pokládám za TOP minulého týdne.

 

Celá věc je nejen švanda, ale napadá mě, že tak trochu pravdivě a bez obalu vypovídá o stavu společnosti nejen tady u nás, ale vlastně po celém světě, tedy minimálně po tom západním.

 

Církve vedou již dlouho celosvětový žebříček návštěvnosti a předhání se, čí Bůh je ten pravý a čí Slovo Boží má větší váhu.

 

Ať už je to slovo psané, či mluvené.

 

Různá přikázání a jedno dogma vedle druhého.

Jedno porušení ale střídá druhé, a koho to nejmíň trápí, jsou církve samotné.

 

Přejedení, pyšní duchovní, smilní s ministranty, vesele si roztrubují zpovědní tajemství a tak dále.

 

Ne, nemám je ráda a netajím se s tím.

Pokrytectví jsem nikdy moc nemusela.

 

Na druhou stranu je mi celkem sympatický Bůh.

 

Na rozdíl od všelijakých křesťanů, muslimů a dalších je mi ovšem jedno, jak vlastně vypadá.

 

A jestli má vypadat jako obří nudle, nebo kolínko, případně špageta či se vesmírem vznáší jako obrovský šunkaflek mi přijde zábavné.

 

Jsem hluboce přesvědčena, že Jemu, je-li a já myslím, že ano, to také přijde jako dobrá taškařice.

 

Minimálně je to o tom, že církev zvaná pastafariánská, je uskupením, které těžko bude ve jménu svého náboženství vyhazovat do vzduchu školní autobusy, nebo někoho pranýřovat.

 

Létající špagetové monstrum neboli Flying Spaghetti Monster.

 

10535YTJ.jpg

 

To je prosím Bůh a stvořitel veškerenstva v podání pastafariánství.

 

Původně šlo o náboženskou parodii, která v roce 2005 reagovala na rozhodnutí školského úřadu amerického státu Kansas, který povolil vyučování o stvoření světa jako rovnocenné evoluční nauce.

 

Tehdy si fyzik a absolvent univerzity v Oregonu Bobby Henderson formálně zažádal, aby bylo pastafariánství vyučováno jako další rovnocenný světonázor.

 

Asi ani nepočítal s popularitou, která se mu dostala u různých blogů a následně i v médiích.

 

Ale stalo se.

Aby ne.

10532YTV.jpg

 

Mě se například tato podoba Boha docela líbí, a že se Jeho tělo skládá z těstovin, je mi celkem sympatické.

 

No, asi nejsem sama.

 

A už to jelo.

 

Na odmítavý postoj a kritiku ze strany náboženských klasiků, tedy pastorů a zástupců klasických církví Bobby odpověděl zhruba toto:

 

 „Je mi líto, že křesťané shledávají víru, že Létající špagetové monstrum stvořilo vesmír, jako „nesmyslnou“, ale, opravte mě, jestli se mýlím, že křesťané věří, že vesmírná židovská zombie, která byla svým vlastním otcem, může nechat člověka žít věčně, pokud bude jíst symbolicky její maso a telepaticky jí řekne, že ji přijímá za svého pána, čímž ho ona oprostí od zla, které je v podstatě lidstva schované proto, že jakousi ženu, která vznikla z žebra, přemluvil mluvící had, aby snědla jablko z magického stromu…

 

Myslím, že to Bobby ani lépe napsat nemohl a stávám se tímto jeho velkým fanouškem.

 

A zase nejsem sama.

 

Rakouský satirik, publicista a ateista Niko Alm se k náboženství přidal a inspiroval se právem muslimek mít v dokladech podobiznu s tradičním šátkem.

 

Do svého řidičského průkazu si proto pořídil fotografii s cedníkem na hlavě.

 

Řidičský průkaz mu byl vydán v roce 2009.

 

Hezky se to ujalo...

 

 10536Y2M.jpg

 

10533NzI.jpg

 

Pokud totiž řeknete, že pokrývka hlavy a to evidentně jakákoli je ve vašem případě otázkou vaší víry, je nutné toto respektovat stejně, jako u Muslimů a jiných náboženství.

 

Máte dojem, že se tohle může stát jenom, ve světě?

 

Tak to pak jste na omylu.

 

Dokladem budiž český občan, pan Nový z Brna, který již také vlastní doklad, na kterém má na hlavě cedník.

 

Jeho OP a povolení k takovému počinu z náboženských důvodů, budiž dokladem.

 

No a pastafariáni byli nakonec i úředně uznaným náboženstvím a mají po světě čím dál víc příznivců.

 

10537ODJ.jpg

 

Čili když jsem na začátku článku psala, že je klidně možné, že Bůh vypadá jako obří nudle, pak jen cituji oficiální model v tuhle chvíli oficiálního náboženského směru.

 

Líbí se vám to?

 

Přijde vám pastafariánská církev jako stvořená pro vás, kteří máte smysl pro humor?

 

A máte doma cedník? Cool

 

10534NzA.jpg

 

Osobně jsem za to, že to je velice dobrý nápad a mírumilovný druh víry.

 

Kdybych vás chtěla obracet na svou víru, věřte, že jediné co udělám ve jménu svého jedlého Boha bude, že se vás pokusím utáhnout na vařené nudli.

 

Bez krve, jen možná s vejcem, nebo s tvarohem či s mákem.

A to je přece super.

 

Tato církev také dost těžko prosadí jakékoli restituce a těžko se bude hrdlit o hmotné statky za miliardy,

 

Leda, že by šlo o pár kilo kolínek.

 

Michaela Kudláčková


vizitka Kudláčková


 


Hodnocení článku

Hodnotilo 11 čtenářů průměrem 4.91 bodů z pěti


Čtěte také:

Doubrava bez Doubravy, jako balón bez balonu 
Krteček je nesmrtelný, pan Miler, bohužel ano 
Neuvěřitelná synchronicita – Studénka 
Připomínáme: Vlajka pro Tibet 
Zpackaný bubák 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 21:20

Odpověď na příspěvek #38106
Uživatel: O.M.B.

Každý z nás se s ním alespoň jednou v životě setká. Čím...
 

A jak si TO predstavujes ty?

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 19:57

Odpověď na příspěvek #38104
Uživatel: Eva_Fl

Pro me je Buh nehmotny. Sila. Laska. 10. rozmer.Neco, co nejsme schopni pochopit, protoze na to...
 

Každý z nás se s ním alespoň jednou v životě setká. Čím jsem starší, tím víc v jeho existenci věřím.

 

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 18:31
 

Pro me je Buh nehmotny. Sila. Laska. 10. rozmer.Neco, co nejsme schopni pochopit, protoze na to zatim nemame. Takze ja si ho ( TO ) nepredstavuju. 

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 15:10

Odpověď na příspěvek #38093
Uživatel: peetrax

Spíš mi leží v hlavě, jestli hledání toho...
 

Co se týče církví a víry, patří český národ spolu s  bývalými východními Němci Francouzi mezi nejateističtější  v Evropě (myšleno  ve spojení s křestanskou církví)

A severské národy ( Skandinávie) jsou na tom obdobně.

Takže NE - není to žádné čecháčkovství .

 

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 14:56

Odpověď na příspěvek #38094
Uživatel: O.M.B.

A co si k cedníku sehnat ještě hovězí srdce? Kdy bude grilovačka?...
 

Ano, hovězí srdce a cedník se fakt povedl. Rozhodně víc ňež postavit na hlavu svět  i cedník. Souhlasím s tím, že by se mělo přemýšlet nad vírou a ne ji slepě následovat z tradice

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 14:08

Odpověď na příspěvek #38098
Uživatel: Michaela Kudláčková

Ano, to je pravda...souhlasím. Protože každé náboženství je...
 

A Bůh se  diví, do koho duši dal.

 
post Zaslal: 06.08.2013 12:56

Odpověď na příspěvek #38097
Uživatel: O.M.B.

To nebylo náboženství a jeho přikázání, ale lidé...
 

Ano, to je pravda...souhlasím. Protože každé náboženství je otázkou lidí. 

Jenom Bůh ne Wink

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 12:36

Odpověď na příspěvek #38096
Uživatel: Michaela Kudláčková

Už jen s ohledem na to, kde tahle parodie vznikla, je jasné, že to není jen...
 

To nebylo náboženství a jeho přikázání, ale lidé bažící po moci, kdo páchal zločiny. A misionáři, kteří položili za šíření víry život, byli zase jenom lidé skálopevně přesvědčení, že konají dobro.

 

 
post Zaslal: 06.08.2013 12:14

Odpověď na příspěvek #38093
Uživatel: peetrax

Spíš mi leží v hlavě, jestli hledání toho...
 

Už jen s ohledem na to, kde tahle parodie vznikla, je jasné, že to není jen naše.

 

Navíc, jistě bude třeba na křesťanství, něco dobrého, jako na každé původně dobré myšlence, ale pohledem do historie...tohle náboženství vytlačilo, zlikvodovalo a udusilo nejedno jiné, a to i za cenu síly a krve.

 

Díky němu nám nic nezbylo po mnoha kulturách a byly zničeny cenné artefakty a památky, misionáři dodnes obrací na víru lidi tam, kde mají vlastní bohy, čímž oddělují celé rodiny a ničí původní filozofie. 

 

Vatikán doslova překrucuje dějiny, duchovní se staví proti vývoji a rigidně trvají na přežitých pravidlech...nevím, nevím... a muslimové, o tom už vůbec nemluvím.

 

To raději pan Špageta a v míru.

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 12:00

Odpověď na příspěvek #38093
Uživatel: peetrax

Spíš mi leží v hlavě, jestli hledání toho...
 

Bylo by to na dlouhou polemiku, protoze se opravdu o ruzna nabozenstvi dost zajimam, takze jdu radsi varit- a at si kazdy prisoli sam...

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 11:50
 

A co si k cedníku sehnat ještě hovězí srdce?

Kdy bude grilovačka?

Některé reklamy se fakt vydaří.

Big Awesome

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 11:48

Odpověď na příspěvek #38087
Uživatel: hyenka

Proč čecháčkovství? Na většině náboženství je ta...
 

Spíš mi leží v hlavě, jestli hledání toho špatného a záměrné opomíjení toho dobrého je náš národní rys, sleduju to všude kolem sebe čímdál víc. Sama jsi taky vypíchla jen to nejhorší. 

Já zase špagety s česnekem. Mňam. Cool

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 11:34

Odpověď na příspěvek #38089
Uživatel: Michaela Kudláčková

Jasně, že je to legální. A pomodli se, neb možná pojíš...
 

Dobre, tak: Ó, Špagé náš, jenž jsi uvařený....Awesome

 
post Zaslal: 06.08.2013 11:25
 

Už se teším na místo, kam budou chodit uctívat svého Boha. Špagetová restaurace? :D

 
post Zaslal: 06.08.2013 11:01

Odpověď na příspěvek #38087
Uživatel: hyenka

Proč čecháčkovství? Na většině náboženství je ta...
 

Jasně, že je to legální. A pomodli se, neb možná pojíš tělo Páně. Awesome

 
post Zaslal: 06.08.2013 11:00

Odpověď na příspěvek #38086
Uživatel: Renata Petříčková

Nudlovej Bůh mi je velmi sympatickej  Míšo, sluší ti to, i...
 

ROFLROFL

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 10:44

Odpověď na příspěvek #38085
Uživatel: peetrax

Jo, pobavila jsem se. Ten český pastafarián měl na té fotce navíc...
 

Proč čecháčkovství? Na většině náboženství je ta původní myšlenka pěkná, ale pak přijde někdo, kdo na ní chce profitovat, a už je průser jako mraky, a je šumák, jestli jde o kardinála, nebo o šamana uctívačů hadů (desátky, rituál Sátí, křižácké výpravy, nebo třeba svatá válka islámistů- dosaď si sám). Jak kdo vidí které náboženství je záležitost spíš jedince, ne národnosti.

Jdu si udělat k obědu šunkofleky, dokud je to ještě legální

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 10:22
 

Nudlovej Bůh mi je velmi sympatickej Tongue out

Míšo, sluší ti to, i když u tebe bych měla strach, že třeba haluškovačem bys mohla propadnout celá.

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 10:04
 

Jo, pobavila jsem se. Ten český pastafarián měl na té fotce navíc dost dobrý výraz. ROFL

Celkem mě mrzí, že na církvích každý vidí to špatné (ono to tam je, samozřejmě), ale přehlíží to dobré - to je tam totiž taky. Zajímalo by mě, jestli je to čecháčkovstvím, nebo to tak chodí i jinde ve světě. Škoda. 

 
post Zaslal: 06.08.2013 09:12
 

JJ, pastafariánství je super, vůbec nepopírá ostatní náboženství (teda aspoň, co jsem četla). Je třeba ale řídit se heslem WWPD (what would pirate do). Důkazem,že piráti mají dobrý vliv na světové klima (pirates are cool) je Somálsko, kde jsou prý nejnižší koncentrace co2 (jestli to nepletu). Myslela jsem, že už to upadlo v zapomnění a ono ne.. :-D

 

 
Avatar
post Zaslal: 06.08.2013 08:04
 

Mám kamarády napříč snad celým náboženským spektrem, ale do jednoho jsou ve víře poněkud vlažní, nic ortodoxního, aůe ráda se s nimi (jednotlivě, pochopitelně!) o jejich véře bavím, a ať se na mne nikdo nezlobí, přijde mi to všechno na jedno kopyto. Takže, za mně, ano, i Špagetové monstrum je ta jediná pravá víra. Už jen proto, že těstoviny prostě miluju, a to na všechny způsoby.

Mimochodem- nevydali už náhodou stoupenci Nejvyššího Špageťáka těstovinovou kuchařku? Brala bych ji.

P:S: cedník mám Smile

 

Sobotní příloha

Poslední vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist