Bohemia Energy: Plať, nebo zaplatíš!

Je více, než smutné, pokud tak velká společnost, jako je tato, musí ve strachu z konkurence podvádět, fabulovat a vydírat zákazníky způsoby, při kterých jí vůbec nevadí, že popírá sama sebe, své vlastní smlouvy, úřední listiny a slova v nich obsažená! Koho pak chrání oddělení pro ochranu spotřebitele, už je snad i vedlejší, v případě, že vaše práva řeší energetický regulační úřad.

 

Rozkošné, což!!! 

 

Jeden by neodolal a ani Tom, potažmo jeho maminka neodolali.

 

Rozkošné dítko a ještě rozkošnější reklamní šoty a na konci, jak už to bývá, trpký omyl, hromady telefonátů a líbezně se usmívající úředník, který má připravenu prima levnou elektriku v prima elektrickém křesle, do kterého jste vlastně usedli v momentě podepsání smlouvy.

 

Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu.

 

Tak moc se obává Bohemka o své klienty, aby snad neprchli, že si dala velkou práci, aby stylistika slov rozdrtila i šifrovací pecku jménem Enigma.

 

K neuvěření, ale pravda.

 

Poučte se ze zkušenosti, kterou možná ještě nemáte a dejte si bacha!

 

Smlouva této společnosti nápadně připomíná elektrický plot, kterým se pyšnil velký německý vůdce.

 

Při náznaku útěku totiž dostanete šok, a to nemalý, stylově elektrický a pěkně bolavý.

 

V případě Toma bolí, jako 12 000 korun.

 

Za co??

 

Posuďte sami, protože my nevíme.

 

Tomáš uzavřel smlouvu s Bohemia Energy 1.3.2011.

 

Smlouva je na 5 let.

 

Tomáš chtěl přejít k novému dodavateli Vemex.

 

S dostatečným předstihem proto požádal písemně o ukončení smlouvy k datu výročí, tedy dle uzavření smlouvy k 1.3.2016 což Bohemia Energy písemně potvrdila.

 

20745Yjk.jpg

 

Přesto, se Tomáš, protože je akurátní, ještě dostavil na pobočku osobně, aby smlouvu řádně vypověděl nejen písemně, ale rovnou vlastní přítomností a po jednání s pracovníkem.

 

Dostal toto:

 

20744NjU.jpg

 

 

Následně však toto:

 

20751ZDI.jpg

Odůvodnění penalizace dvanácti tisíci korunami ze strany Bohemia Energy, je, světe div se, předčasné ukončení smlouvy!

 

Jeleni?

 

My taky.

 

Jejich výročním dnem, tedy dnem, který je, po uplynutí 5 let rovněž dnem výpovědním, byla výpověď podána.

 

Přesto i Energetický regulační úřad a jeho oddělení pro ochranu spotřebitele, na Tomovu stížnost odpovídá ve smyslu: „předčasné ukončení smlouvy s vysvětlením, že smlouva měla být ukončena k datu výročí“.

 

A nestačí jim, že přímo na oficiální listině s hlavičkou Bohemia Energy je tato věta:

 

20747Yjk.jpg

 

To není poskytovatel, to je demagog, hřešící na fakt, že normální smrtelník nemá tolik peněz, aby se mohl pustit do právního sporu se společností, která má na to, aby i kontrolní úřad pozbyl schopnosti byť jen úplně obyčejně číst písmenka.

 

Tomáš tedy může buďto zaplatit, nebo zůstat u společnosti Bohemia Energy další rok, což mu bylo velkoryse nabídnuto, pokud se mu nechce vysolit 12 000,- za to, že udělal, co měl udělat.

 

To je jako podat ruku někomu, kdo má tu svou natřenou ultrasilným lepidlem.

 

Buď se necháte držet, nebo si vyrvete kus dlaně.

 

Je mi blbě.

 

Michaela Kudláčková


vizitka Kudláčková


 


Hodnocení článku

Hodnotilo 33 čtenářů průměrem 2.7 bodů z pěti


Čtěte také:

11.9.2001 – Cui bono? 
JASNOVIDEC Daryl Van Horn: Vyděsit a podojit 
Paní Svíčková. Spokojený „bezboud“. 
ROZHOVOR: Petra Hřebíčková jako manželka v naději 
ToraToraTora: Co mě zaujalo? 


Diskuze


Pro vkládání příspěvků je potřeba se přihlásit či registrovat.
Avatar
post Zaslal: 25.04.2016 19:21
 

Asi nejlepší je nechat být jak je, protože ceny energií se houpou, jednou jsou lepší tam, podruhé jinde, v podstatě je to nastejno a člověk se nemusí rozčilovat, leda v případě, když se dozví jak "nepatrné"odměny si rozdělují v ČEZu....

 
Avatar
post Zaslal: 25.04.2016 17:44
 

Tak jsem z toho blbá, neb jsem zjistila, že naši se ocitli u Bicornu, recenze lze vyhledat na Google, ale jak se ocitli u Right Poweru to nechápu, protože jsem našla že jde o přejmenování firmy.... jinak je tam meil na energetického poradce

 LucyKocius@seznam.cz

 

A zde je jeho vysvětlení k situaci na trhu dodavatelů energií...

 

Je opravdu hodně zvláštní, že se tu někdo pokoušíte postavit se na stranu takových podvodníků. Živím se jako energetický poradce a pravidelně se setkávám s tím, že mi lidé řeknou, že jsou spokojení, ,,Vždyť nám vraceli,, říkají. To, že Vám vrací, je ovšem věc jiná. Jsou to peníze,které vy jim zaplatíte za nejdražší kWh na trhu, kterou si oni nasadí. Je třeba se podívat na svůj elektroměr či plynoměr, kde vždy najdete ČEZ a RWE. Ani jedna z firem nejsou distribuce, tudíž nemají vlastní ,dráty ani trubky, :)Od distribuce si energii koupí a zákazníci zákonitě platí vyšší cenu, za marži, kterou si přirazí. Proto nemohou být NIKDY levnější než ČEZ nebo RWE. Jsou to pouze sliby, malůvky a nesmyslné lži, kterým lidé velice často naletí, a čím je člověk starší, tím s ním mávají více, protože jsou si vědomi, že si s tím už neporadí. Často se setkávám s tím, že starým lidem automaticky prodlouží smlouvu, už ne ale na 24 ani 36 měsíců, nýbrž rovnou na 5 a 10 let, a to jen na základě monitorovaného předchozího rozhovoru, do kterého ti nebožáci řekli jedno jediné ano. Dále rádi rozdávají žárovky zdarma, kde nicnetušící neví, že když budou chtít od společnosti odejít, zaplatí za žárovky 2,500-3,000 Kč. Cena těchto žárovek ovšem není ani tisíc korun a mnohdy narazíte na některou, která nesvítí. Dále rádi mění původní produkt na tzv. FIX15 či FIX16, sníží cenu o pár korun a slíbí Vám, že se Vás nedotkne žádné zdražování. Už nepoví, že ani žádné zlevňování, když ceny elektřiny pravidelně klesají již sedm let a plyn v 5/16 půjde o 8-10 % dolů. Když se rozhodnete smlouvu zrušit, telefonicky to samozřejmě nejde a ještě Vás minuta hovoru stojí 10,-. A že to trvá, než Vás spojí s operátorem, který Vám jen lže a případně vyhrožuje odpojením hodin, které jsou vlastníkem společností ČEZ a RWE. Písemně Vaše dokumenty zdržují a vracejí tak dlouho, že Vám mezi tím smlouva naběhne na další období a když se rozhodnete ji zrušit osobně,musíte jet do Prahy,kde mají jedinou pobočku. Nejjednodušší je obrátit se na energetického poradce na zákaznické linky ČEZ nebo RWE, kde Vám domluví schůzku a zjistí, jestli se dá se smlouvou něco dělat. Mnohdy to skutečně jde, aniž by to lidé věděli a zároveň za Vás vše vyřeší právní oddělení, aby s tím neměl zákazník žádnou starost.Buďte opatrní a nebojte se zeptat. Jak říkám, často se smlouva řešit dá, bez pokut a poplatků, popř.se dovíte, kdy a jakým způsobem se se smlouvou dá pracovat.

 

 
Avatar
post Zaslal: 25.04.2016 17:21
 

Zajímavé počteníčko...

 

http://www.cenyenergie.cz/poradna/tema/bohemia-energy-entity-zkusenosti/

 
Avatar
post Zaslal: 25.04.2016 17:15
 

Tak jsem dočetla diskuzi a tak jste mne lekli, že se půjdu podívat, jak se naši dostali z osidel té povedené společnosti.

 

Mně se stále plete (vím přesně, že manžel nadával, když k nim přešli, moje maminka byla akurátní, tak nevím, čím ji dostali!), ale jak se dostali k  tomu Riweru, to musím vypátrat, pochybuju že jim nějaké "odstupné" platili...

 
Avatar
post Zaslal: 25.04.2016 16:41
 

Matně se pamatuji, že i moji rodiče podlehli kouzlu společnosti a byli u nich, ani nevím jak to přišlo (původně měli E.ON) a pak najednou - já měla pocit, že se společnost ruší či dělí -

- byli u Right power energy a s nimi už jsem jednala já, ohledně přepisů a to 2x a byli slušní, rychlí, bezproblémoví  a jsme s nimi spokojeni, otázkou ovšem zůstává, jak by se chovali v případě výpovědi... ale za elektřinu jsme ušetřili - tedy rodiče tehdy...

 
#186306

post Zaslal: 24.04.2016 11:31
 

V  odpovědi na výpověď píší:

" ...Váš nový dodavatel si musí u operátora trhu požádat nejméně 10 pracovních dnů před datem ukončení shora uvedené smlouvy".

V podmímkách :

"...smlouva ukončena bez požadavku na ukončení distribuce."

Mně z toho vyplývá, že nemá-li  zákazník při výpovědi smlouvy jiného distributora, který žádá též  u současného distributora, tak musí zároveň odhlásit distribuci t.j.  odběr  energií a odpojení měřidel.Elektroměru a plynoměru.

Jak se zmińují v odpovědi, jinak hrozí černý odběr.

 
post Zaslal: 24.04.2016 10:26

Odpověď na příspěvek #186301
Uživatel: milada1

Zdravím Vás Míšo,podle mne ta smlouva měla být ukončena k...
 

Ahoj, 5 let po uzavření, končí 1.3. To by taky měl být výroční den.

 

Tom ukončil smlouvu k "datu výročí smluvního úvazku".

 
Avatar
post Zaslal: 24.04.2016 10:16
 

2016,jsem se překlepla....

 
Avatar
post Zaslal: 24.04.2016 10:15
 

Zdravím Vás Míšo,podle mne ta smlouva měla být ukončena k 29.2.2016.Nevím,ale myslím si,že datem 1.3.1016 začalo běžet dalších 5 let nové smlouvy...ale je to jen taková myšlenka....kdy končí přesně 5 let od uzavření????

 
Avatar
post Zaslal: 23.04.2016 17:46

Odpověď na příspěvek #186283
Uživatel: Michaela Kudláčková

Díky, zrovna tu s Tomem probírám, že by možná stálo za to,...
 

Možná by to chtělo napsat na ten e mail a poptat se.

Snad by ta informace byla rychlá.

 
post Zaslal: 23.04.2016 14:08

Odpověď na příspěvek #186279
Uživatel: TIA

Sama s touto podvodnou firmou zkušenost nemám, ale našla jsem v jedné...
 

Díky, zrovna tu s Tomem probírám, že by možná stálo za to, se zeptat tam, ačkoli Tomáš říká, že asi nemá šanci, když ho vyfakoval i kontrolní energetický úřad.

 

Který ovšem perem té pracovnice, co to řešila úplně zkopíroval vyjádření BEE, které poslalo před tím a které Tom přeposlal KEÚ.

 

Přitom fakt nechápu doteď, co je špatně.

 
post Zaslal: 23.04.2016 14:06

Odpověď na příspěvek #186221
Uživatel: vercini

S touto vykutálenou společností mám bohaté zkušenosti......
 

Nepodražili. Tom měl u nich i plyn i elektriku a za každý chtějí těch 6 000. To je těch 12 000.

 

Zabít.

 

 
Avatar
post Zaslal: 23.04.2016 12:08
 

Sama s touto podvodnou firmou zkušenost nemám, ale našla jsem v jedné diskusi tento dobrý příspěvek :

Je opravdu hodně zvláštní, že se tu někdo pokoušíte postavit se na stranu takových podvodníků. Živím se jako energetický poradce a pravidelně se setkávám s tím, že mi lidé řeknou, že jsou spokojení, ,,Vždyť nám vraceli,, říkají. To, že Vám vrací, je ovšem věc jiná. Jsou to peníze,které vy jim zaplatíte za nejdražší kWh na trhu, kterou si oni nasadí. Je třeba se podívat na svůj elektroměr či plynoměr, kde vždy najdete ČEZ a RWE. Ani jedna z firem nejsou distribuce, tudíž nemají vlastní ,dráty ani trubky, :) Od distribuce si energii koupí a zákazníci zákonitě platí vyšší cenu, za marži, kterou si přirazí. Proto nemohou být NIKDY levnější než ČEZ nebo RWE. Jsou to pouze sliby, malůvky a nesmyslné lži, kterým lidé velice často naletí, a čím je člověk starší, tím s ním mávají více, protože jsou si vědomi, že si s tím už neporadí. Často se setkávám s tím, že starým lidem automaticky prodlouží smlouvu, už ne ale na 24 ani 36 měsíců, nýbrž rovnou na 5 a 10 let, a to jen na základě monitorovaného předchozího rozhovoru, do kterého ti nebožáci řekli jedno jediné ano. Dále rádi rozdávají žárovky zdarma, kde nicnetušící neví, že když budou chtít od společnosti odejít, zaplatí za žárovky 2,500-3,000 Kč. Cena těchto žárovek ovšem není ani tisíc korun a mnohdy narazíte na některou, která nesvítí. Dále rádi mění původní produkt na tzv. FIX15 či FIX16, sníží cenu o pár korun a slíbí Vám, že se Vás nedotkne žádné zdražování. Už nepoví, že ani žádné zlevňování, když ceny elektřiny pravidelně klesají již sedm let a plyn v 5/16 půjde o 8-10 % dolů. Když se rozhodnete smlouvu zrušit, telefonicky to samozřejmě nejde a ještě Vás minuta hovoru stojí 10,-. A že to trvá, než Vás spojí s operátorem, který Vám jen lže a případně vyhrožuje odpojením hodin, které jsou vlastníkem společností ČEZ a RWE. Písemně Vaše dokumenty zdržují a vracejí tak dlouho, že Vám mezi tím smlouva naběhne na další období a když se rozhodnete ji zrušit osobně,musíte jet do Prahy,kde mají jedinou pobočku. Nejjednodušší je obrátit se na energetického poradce na zákaznické linky ČEZ nebo RWE, kde Vám domluví schůzku a zjistí, jestli se dá se smlouvou něco dělat. Mnohdy to skutečně jde, aniž by to lidé věděli a zároveň za Vás vše vyřeší právní oddělení, aby s tím neměl zákazník žádnou starost.Buďte opatrní a nebojte se zeptat. Jak říkám, často se smlouva řešit dá, bez pokut a poplatků, popř.se dovíte, kdy a jakým způsobem se se smlouvou dá pracovat.Uka*Mohu poradit. Pište na LucyKocius@seznam.cz

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 17:24
 

Oprava: ne manželova babička, ale maminka..Wink

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 16:17
 

S touto vykutálenou společností mám bohaté zkušenosti...

 

Vždy šlo o seniory z naší rodiny..

Nejdřív to byla manželova babička, přišla za mnou i se smlouvou celá zničená, že asi udělala nějakou blbost... Napsala jsem ještě v zákonné lhůtě odstoupení od smouvy. Ty ludry se ale jen tak nedaly, stále něco posílaly, výpověď ignorovaly..., napsala jsem asi 4 odpovědi na ty jejich blafy.....a teď se holky podržte, smlouva byla napsána na dědu ( na kterého byla elektřina vedena i u stávajícího dodavatele, babička jaksi nepřepsala na sebe), který byl už nějaký rok  mrtvej.....dokonce ten někdo babičce řekl, ať podepíše jeho.....

Další případ moje maminka s partnerem, ta mi to ale řekla až po delší době, s tím už nic dělat nešlo, úspora žádná, naopak platili víc než u ČEZu...

Loni chtěli po uplynutí smluvní doby smlouvu ukončit, mamka si ještě dávála dávno dopředu pozor, aby ten datum nepropásla....nakonec ji sdělili, že to ukončila o 1 den dýl, než měla, takže bohužel,...tak buď zaplatí 6.000,- za předčasné ukončení, nebo musí zůstat..To bylo asi před rokem...to vypadá, že trochu podražili od té doby....Wink

A nakonec moje stařičká teta žijící sama v chalupě na vesnici, přišel jí tam mladý muž, který se choval jakože nějaká kontrola na údaje ohledně elektřiny....., chtěl po ní aby mu ukázala smlouvy, doklady a pod....mezitím si s ní krásně povídal o všem možném, o válce, o židech atd....chtěl i něco podepsat, až večer jí napadlo se podívat, co to vlastně podepisovala, a hle, ona nová smlouva...

Bylo to asi 4 dny před Vánoci...

Stavila jsem se za ní, a ona mi to celá utrápená povykládala....

Chudák, několik nocí kvůli tomu nespala..

Zkrátím to, smlouvu jsme okamžitě zrušily.....

Ale tenhle panáček kdyby se mi dostal do parády, tak by se asi divil!!! 

Naštěstí je teď už podomní prodej zakázán, nebo neplatný, nebo tak něco....

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 15:19

Odpověď na příspěvek #186217
Uživatel: Michaela Kudláčková

  To je neuvěřitelný!!!
 

Mně to hlava nebere...jak je možné, že tyhle podrazáckè a lidokradající společnosti  nikdo nestopne? 

Jediné  vysvětlení - v dozorčí komisi nebo představenstvu společnosti jsou vlivní a známí lidé,kteří z toho mají slušný  peníz. A tak se dělá, že se nic neděje.

 

Ale pak má člověk sto chutí někomu nakopat zadek, když mu přijde z finančáku papír ,že má sice vše zaplaceno, leč smůla -  blbě vyplnil nějaké lejsto...a tím  pádem  hrozí pokuta. 

Fakt...okrádat se musí umět a nesmí se troškařit...nejlíp v milionach, to je pak - mám pocit - nepostižitelné.

 
post Zaslal: 22.04.2016 13:55

Odpověď na příspěvek #186216
Uživatel: Ailbe

Jojo. To je echtovní společnost, tahle Energie pod kontrolou. Mám zkušenost...
 

WOWWOW  To je neuvěřitelný!!!

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 13:30
 

Jojo. To je echtovní společnost, tahle Energie pod kontrolou. Mám zkušenost - zaměstnavatel pod tuhle firmu přešel, naslibovali hory doly. Jasan  - když ptáčka lapalááá, pekně mu zpívalaaa :) 

Už prvné odečet střelili od boku - a napálili nám - ODHADEM -  nedoplatek 10 000 kč. Což ovšem do mrtva vytočilo  ředitelku, ta si spotřebu hlídá a vyšlo jí, že by nám naopak peníze měli vracet . Takže po několika telefonátech , fotkách elektroměru  poslaných e-mailem se nakonec opravdu ukázalo že nám mají vracet - cha cha - od té doby uplynuly už dva roky, energie nám dluží dobrých 15 tisíc Kč na přeplatcích.  Když se chtěla ředitelka dohodnout a navrhla jim, že tedy nebudeme platit zálohy a tak vyrovnáme přeplatek,  okamžitě došlo na vyhrožování soudem a nebo odstřihnutí elektriky . 

Nedávno  nám poslali novou smlouvu - s platností do roku 2 099. A ne - prý to není vtip. Opravdu očekávají, že se upíšeme na dalších skoro sto  let. 

 

Fakt na takovéto hajzlíky není v naší republice žádný metr????? 

 
post Zaslal: 22.04.2016 11:36

Odpověď na příspěvek #186203
Uživatel: hanik

Tak mě také zlanařili,ale až mi skončí smlouvy u RWE. Dali mě jako...
 

Já myslím, Haniku, že všude je ta úspora minimální, protože logicky, všichni, od někoho tu elektriku kupují a to za podobnou cenu.

 

To znamená, selským rozumem, že nikdo na světě Ti ji nedá levněji, než ji koupil a musí, opět logika, na ní taky vydělávat. 

 

Spíš je to boj o to, kdo má lepší reklamu.

 

Já bych teď hlavně ( po téhle zkušenosti) koukala po to, jaké k tomu nabízí služby a na co mám nárok.

A to tak, aby ten nárok a služby měl ten poskytovatel někde jasně, srozumitelně a nezaměnitelně napsaný a dal mi to do ruky.

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 11:22

Odpověď na příspěvek #186201
Uživatel: Michaela Kudláčková

No, 1.3. je z logiky věci to výroční datum.   A k výročnímu...
 

Tak mě také zlanařili,ale až mi skončí smlouvy u RWE. Dali mě jako dárek žárovky,ale zřejmě si nemohu dovolit třeba zůstat dále u RWE. Rozmýšlela jsem,že zůstanu u RWE,ale v TV  byl zrovna případ,kdy na ty žárovky někdo dojel. I když se to řešilo,že nemohou brát dárek jako závazek zůstat.Nevím však jak to dopadlo.  Opravdu dodavatelů el. a plynu jako psů,ale už dělají takovéhle podezřelé vychytávky,samozřejmě,že chodí hlavně po důchodcích. Říkala jsem si už nikdy neb už jsem přestoupila od SČE k RWE,ale zase jsem se nechala zlanařit. Já blb. Přitom při mé celkem malé spotřebě si myslím,že úspory budou  minimální. 

 
post Zaslal: 22.04.2016 10:09

Odpověď na příspěvek #186197
Uživatel: DasaJel

jestli vidím dobře, tak žádost o ukončení smlouvy byla sepsána...
 

No, 1.3. je z logiky věci to výroční datum.

 

A k výročnímu datu ji požádal ukončit v té žádosti, co napsal. 

 

Když tam byl osobně, taky chtěl tu informaci. 

 

Nakonec požádal o ukončení k výročnímu datu smluvního úvazku. Osobně i písemně.

 

Já nechápu...

 

Ačkoli chápu, protože je to postavené přesně tak, aby ten zákazník prostě musel zaplatit, protože se nedobere vůbec ničeho.

 

Nakonec mu ERÚ napíše, že smlouva měla být ukončena k výročnímu datu smluvního úvazku, což mají na originál papíru potvrzeno přímo BE. 

 

 
post Zaslal: 22.04.2016 10:02

Odpověď na příspěvek #186180
Uživatel: O.M.B.

Ke kterému datu měl tedy smlouvu vypovědět?
 

To je dobrá otázka ROFL

 

To on se ptá taky. 

 

A byl se ptát i na pobočce. Dostal ten papír, který dostal a odpověď že k výročnímu datu.

 

Tak to udělal, což potvrdili.

 
post Zaslal: 22.04.2016 09:18
 

jestli vidím dobře, tak žádost o ukončení smlouvy byla sepsána již 25.11.2015, proto ta smluvní pokuta. Jestliže u tohoto dodavatele vydržíte ještě rok, tak by smlouva měla být ukončena přesně 1.3., proto bych se dostavila osobně toho 1.3.2017 a smlouvu ukončila přímo na pobočce...

přeji hezký víkend všem Smile

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 09:08
 
Ze by k 2.3.2016?, jakože uz vlastně neplatí původní smlouva a on nebude chtít pokračovat v odběru energii?
 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 08:40
 
Tak by me zajimalo,jak teda ma vypovedni smlouva vypadat? Jelen je slabe slovo,do televize s nimi.
 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 06:53
 

Ke kterému datu měl tedy smlouvu vypovědět?

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 06:33
 

No tý vole! Dá se říct něco slušnýho na toto??

 
Avatar
post Zaslal: 22.04.2016 02:02
 
A ku*va...ja jsem u nich taky....
 

Sobotní příloha

Poslední vydání

Poslední příspěvky k článkům

Komerční tipy

Nejnovější diskuse

Včera a předevčírem

Vaše TOP články

Nejčtenější články

Komentáře - Popelnice

Komentáře - Bazar

TOPlist